Utbildningehoppning?

Sv: Utbildningehoppning?

Fast läser du Trossnäsatös inlägg så ser man att Utbildningshoppning får vara upp till 140 UTAN vet. :D

Kära Vän! Nu får du hämta dina läsglasögon innan du svarar på mina inlägg....jag gjorde enbart en jämförelse att höjder över 120 går som regional tävling vilket innebär veterinär medan CR (Utbildningshoppning om du nu vill kalla det det istället) får gå på vilka höjder som helst UTAN veterinär och annat löst folk:devil:.....;):D

Kära Vän! Nu får du hämta dina läsglasögon innan du svarar på mina inlägg....jag gjorde enbart en jämförelse att höjder över 120 går som regional tävling vilket innebär veterinär medan CR (Utbildningshoppning om du nu vill kalla det det istället) får gå på vilka höjder som helst UTAN veterinär och annat löst folk:devil:.....;):D

Korrigerar mig själv innan nån annan gör det...jag menar:
Höjd över 110 går som regional
Och utbildningstävling får som högst vara 140

Så alla vänner av ordning...nu är ni kanske nöjda.;)

Waxholmsfältrittklubb ska ha en utbildningshoppning i början av april-med godkänt banbyggare/domare och JJ på framhoppning!!!:)

Jaha ja. Men den är för klubbes medlemmar:eek: Varför inte samarbeta över klubbgränserna:confused:

så vitt jag vet får man inte bjuda in andra klubbar till utbildningshoppningar-men du kanske vet bättre??Rätta mig gärna!

så vitt jag vet får man inte bjuda in andra klubbar till utbildningshoppningar-men du kanske vet bättre??Rätta mig gärna!

Om man istället kallar det för Clear Round så går det utmärkt att låta vilkar klubbar som helst komma dit och hoppa. Det blir ju detsamma som en träning då.

Korrigerar mig själv innan nån annan gör det...jag menar:
Höjd över 110 går som regional
Och utbildningstävling får som högst vara 140

Så alla vänner av ordning...nu är ni kanske nöjda.;)

men lilla gumman du är inte mer förvirrad än vanligt :rofl:

Och vi är ganska bra tankeläsare men dina tankar är inte alltid lätt att hänga med på :angel:

Om man istället kallar det för Clear Round så går det utmärkt att låta vilkar klubbar som helst komma dit och hoppa. Det blir ju detsamma som en träning då.

Här i vårt Distrikt får vi inte kalla det CR.
CR är "bara en bedömning" enligt dem. Här ska det heta Träningstävling - inget annat. Här är det noga med begreppen. :angel:

men "Victory" var hittar du att Utbildningshoppning endast är för klubben? Vi fick till svar från förbundet (inte distriktet) att det var ok att ha en utbildningshoppning och bara bjuda in folk med ft-kort (som ngn annan skrev).

Jag kan inte hitta ngt i TR? Någon annan som hittar?

eftersom jag ifrågasatt det också med endast klubbmedlemmar så visade det sig att det bestämdes av klubben pga att klubben sponsrar med kostnaderna för banbyggare/domare och JJ.ska dock försöka påverkar så att även andra ft-ekipage ska kunna delta.:)

Okej. Nu måste jag få koll på Humle och Dumle i min hjärna.

Kort sagt: Jag har ett stort problem, det går jättebra för mig och min häst på träning. På tävling där emot fungerar det inte. River. Suck. Min Fråga är då:

Får jag som helt vanlig person ta ut en domare, alt överdomare och en banbyggare ut till anläggningen jag är på, och kvala? Alltså, jag anordnar helt enkelt en egen "Pay and Ride". Det är utbildninghoppning i mina ögon iaf. Vad tror ni? Tacksam för svar!

Du det har jag väldigt svårt att tro , om du river på tävling får du väl tävla mer så dina nerver kommer under kontroll, blir mindre nervös och därmed rider bättre = mindre rivningar :idea:

Håller med Fio

Hoppkvalen är inte påhittade för att djävlas med dig utan har en funktion, river ni för mycket på tävling så är inte hoppningen stabil i tävlingssituation = inte mogen för fälttävlan (som ju också sätter dig i tävlingssituation)

Nu ska vi nog lugna ner oss lite. Jag har tävlat sedan jag var 10 år gammal, blir inte speciellt nervös. Har ridit flertalet enstjärniga, ALDRIG haft stopp i terrängen eller banhoppningen, på min egna.

Gör det här säkerhetstänkandet lite mer realistiskt. Gör hindren smalare i terrängen, de som då inte har tekniken och kommunikationen med sin häst åker puts väck. Det är ju när det är okontrollerat som det blir farligt. Och bara för att jag gör 2 runder 120, så säger ju inte det att jag inte kan fastna i en stock ute i terrängen.

Gällande att jag ska tävla mer svarar jag att jag rider min egna varannan helg ungefär. Gnistan för tävling ska vara tänd även när han blir pensionär. Hålla på att vara ute och fara varenda helg gör att hästarna tröttnar, eller i värsta fall, går sönder. Vi fälttävlansfolk är väl den gren inom ridsporten som iallafall är och nosar på maxprestation. Se bara på alla som går unghäst-vm och detta. Absolut inget ont om unghäst-vm, men hur ofta ser man dem hästarna ute på tävlingsbanorna som "seniorer"?

Senast ändrad av en moderator:

Nu ska vi nog lugna ner oss lite. Jag har tävlat sedan jag var 10 år gammal, blir inte speciellt nervös. Har ridit flertalet enstjärniga, ALDRIG haft stopp i terrängen eller banhoppningen, på min egna.

Gör det här säkerhetstänkandet lite mer realistiskt. Gör hindren smalare i terrängen, de som då inte har tekniken och kommunikationen med sin häst åker puts väck. Det är ju när det är okontrollerat som det blir farligt. Och bara för att jag gör 2 runder 120, så säger ju inte det att jag inte kan fastna i en stock ute i terrängen.

Gällande att jag ska tävla mer svarar jag att jag rider min egna varannan helg ungefär. Gnistan för tävling ska vara tänd även när han blir pensionär. Hålla på att vara ute och fara varenda helg gör att hästarna tröttnar, eller i värsta fall, går sönder. Vi fälttävlansfolk är väl den gren inom ridsporten som iallafall är och nosar på maxprestation. Se bara på alla som går unghäst-vm och detta. Absolut inget ont om unghäst-vm, men hur ofta ser man dem hästarna ute på tävlingsbanorna som "seniorer"?

Och det här har med dina rivningar på tävling att göra hur då :confused:

Om du BARA river på tävling och inte på träning så behöver ju antingen du eller hästen eller båda TÄVLA mer för jag ser inte annars varför du bara skulle riva på tävling då dom flesta hästar brukar hoppa bättre på tävling än på träning.
Är du ute och hoppar 120 varannan helg (?)och inte klarar hoppkvalen kanske du inte är mogen trots allt att hoppa 120. Då är det väl bara att börja i en lägre klass.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 382
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 503
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat