Utbildningar??

M

magdaliaros

Är nån som har något tips eller egna erfarenheter om hästutblidningsutbudet som finns? Jag är intresserad av att utbilda mig till ridinstruktör eller mer åt djurskötarhållet..har inte riktigt bestämmt mig ännu, vill göra båda! Jag vet att det finns utbildningar i Uppsala eller mer norrut, men det är bara det att jag är intresserad av att den ligger i södra sverige, rent praktiskt. Det spelar ingen roll ifall det är på universitet, komvux-nivå eller annat, intresserad av all info jag kan få!

Finns det någon som vet att ni har något på gång i er lokala islanshästklubb och ni finns i Sthlm eller Linköping, skriv gärna! Egentligen är jag intresserad av de mesta i utbildningsväg.

/M

Är det hästutbildningsutbudet inom islandshästar som intresserar dig, eller hästutbildningsutbudet över huvud taget?

Det finns vissa gymnasier med islandshästinriktning, bland annat Djurgymnasit i Stockholm, Dille (?) och August Kobb (?) i Göteborg. Dock förstod jag det som att det inte vara gymnasiala utbildningar som var av intresse för dig?

Det är ju SIF som tillhandahåller merparten av utbildningsutbudet när det gäller islandshästar. Man kan beställa den aktuella utbildningskatalogen från kansliet eller titta på hemsidan. Vissa kurser anordnas på lokalföreningsnivå, andra mer centralt. Lokalklubbarna brukar informera om sina kurser på sina hemsidor och/eller i sina medlemstidningar, och ofta finns den informationen även i Islandshästen. SIF:s utbildningar är instruktörsutbildningar, hästtränarutbildningar, domarutbildningar etc.

Utöver detta så har ju tydligen Reynir dragit igång en 'Reynirs ridskola'. Jag är inte helt klar över innehållet i denna utbildning, men sök på tidigare trådar i forumet så finns den omnämd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Är det någon här som utbildat sig till marinbiolog eller som vet något om utbildningen? Jag frågar för att sonen har mer eller mindre...
2
Svar
24
· Visningar
2 549
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 674
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka