Utbildning/kurser körning ???

Rialavargen

Trådstartare
Under några månader har vi nu låtit mitt appaloosasto gå som handhäst intill vagnen. Jag blir mer och mer intressad av körning. Jag hänger med ibland utan min häst, och har då möjlighet att få köra. Skulle dock vilja gå någon kurs i körning för att få lära mig mer. Finns det någon här som kan rekomendera någon kurs / utbildare?? Får man inte skriva ut namn så kan ni alltid lägga ett pm till mig. Helst i mellansverige. Jag tycker det är lite svårt att hitta/söka på internet, då "körning" kopplas till bil, och köra bil kan jag ju redan;)
Grundutbildning, maraton/dressyr.
// Tacksam för svar
Rialavargen

Sv: Utbildning/kurser körning ???

Antingen kan du surfa in på närmsta körsällskaps hemsida och se om där är någon kusk som kan tänka sig att ta sig an en "lärling" eller så kan du surfa in på korningforalla.se och se om där är någon kusk som kan tänka sig ta sig an en "lärling". Vill du gå en kurs i körning så kolla på närmsta körsällskaps hemsida, jag vet att skånska körsällskapet har kurser för nybörjare!

Hej!
Vart menar du med Mellansverige? Blir lättare att hjälpa dig med namnförslag om man vet ungefär vilket område du menar :)
Annars tycker jag att speciella_tina har gett bra tips!

Hej hej. Jag får ibland mail om
Köraktiviteter. Vi är typ grannar så det blir nära dig oxå då. Om du pm.ar mig så kan jag leta upp adressen så kan du be dom lägga till dig i mejllistan så får du säkert många förslag på kurser, träningar och tävlingar. Inte så mycket nu under vintern men till våren så:)

Hej!
Vart menar du med Mellansverige? Blir lättare att hjälpa dig med namnförslag om man vet ungefär vilket område du menar :)
Annars tycker jag att speciella_tina har gett bra tips!

Rialavargens revir ligger i Riala;). Jag bor i närheten av Norrtälje med andra ord.
Jag går på tömkörningslektioner, på samma ställe kan jag lära mig köra också. Kör jag lite i stallet, men jag skulle vilja ha en genomgång kring utrustningen och lite mera säkerhetstänkt. Tömtimmar som jag kallar det, kan jag få med min kompis, men jag tycker det skulle vara kul att gå en kurs. Säkerhet, rutiner etc, det är ju så mycket man ska lära sig.
Jag har ingen direkt begränsning att åka 30 mil för en kurs, men jag tror inte jag orkar dra mig ner till Skåne.

Hej hej. Jag får ibland mail om
Köraktiviteter. Vi är typ grannar så det blir nära dig oxå då. Om du pm.ar mig så kan jag leta upp adressen så kan du be dom lägga till dig i mejllistan så får du säkert många förslag på kurser, träningar och tävlingar. Inte så mycket nu under vintern men till våren så:)

Du har ett pm :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 509
Senast: Sol
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 898
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har varit sjukskriven i över två år nu, och kan inte gå tillbaka till min bransch för då skulle jag blir sjuk igen (utmattning). Så...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama