Utbetalning av lön?

Lena Furberg

Trådstartare
En person jobbar inom kommunens hemtjänst med början 24 juni. Lönen betalas ut den 26 varje månad. Den lön som kom in idag, 26 juli, är orimligt låg med tanke på timmar och timlön. Hen har heller inte fått lönebesked med posten som visar uträkningen. Hur går det till, när är lönebryt varje månad?

Lönen kommer månaden efter man jobbat när man jobbar på timmar i kommunen jag är anställd i. Dvs, antagligen är det bara timmarna som arbetares i juni som är utbetalda.

Hoppsan, tvåa på bollen visst! Eller trea... 😅

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 242
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
R
Skola & Jobb Vilka är de största riskerna med att ta en anställning hos en arbetsgivare utan kollektivavtal? Under vilka förutsättningar kan det...
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2