Utåt agerande barn och skolans skyldigheter

Borde väl bli billigare med en assistent än att skicka hem en lärare att undervisa ett enda barn?
Man skulle kunna tycka det.. ;)

Men dom får ju inte stänga av eleven längre än en vecka. Vad hade dom tänkt göra sen?
Skolan kommer nog att jobba hårt för att föräldrarna ska gå med på att flytta barnet till den andra skolan. Det är visst inskrivet att skolan har rätt att göra såna insatser även mot föräldrarnas vilja. :(

Man skulle kunna tycka det.. ;)

Skolan kommer nog att jobba hårt för att föräldrarna ska gå med på att flytta barnet till den andra skolan. Det är visst inskrivet att skolan har rätt att göra såna insatser även mot föräldrarnas vilja. :(
Gör ett studiebesök och kolla av skolan. Kanske är det trots allt det minst sämsta alternativet. Tänkte om lärarna där har specialkompetens.

”Rätt” attityd hos de vuxna kan ändra från fasthållning flera gånger per dag till ingen alls. (Menar inte att ”ditt” barn har hållits fast bara att rätt sorts kunskap kan göra en enorm skillnad).

Gör ett studiebesök och kolla av skolan. Kanske är det trots allt det minst sämsta alternativet. Tänkte om lärarna där har specialkompetens.

”Rätt” attityd hos de vuxna kan ändra från fasthållning flera gånger per dag till ingen alls. (Menar inte att ”ditt” barn har hållits fast bara att rätt sorts kunskap kan göra en enorm skillnad).
Jag tror att planen ser sån ut, föräldrarna är lite oroliga eftersom barnet inte brukar svara så bra på nya människor men jag försökte lugna dem med att den personalen antagligen är van vid det och vet hur de ska arbeta utifrån det problemet också. Jäkla skitsituation, världens goaste och smartaste unge så länge hen får utrymme och tydliga ramar, men när det svartnar, ja då går det fort. :(

Jag tror att planen ser sån ut, föräldrarna är lite oroliga eftersom barnet inte brukar svara så bra på nya människor men jag försökte lugna dem med att den personalen antagligen är van vid det och vet hur de ska arbeta utifrån det problemet också. Jäkla skitsituation, världens goaste och smartaste unge så länge hen får utrymme och tydliga ramar, men när det svartnar, ja då går det fort. :(
Just det där med utrymme brukar vara svårt om man inte har ”rätt” förhållningsätt från personalens sida.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi var nyligen på utvecklingssamtal för äldsta barnet, som går i fyran. Vid samtalet fick vi höra att han ligger väldigt långt fram i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 283
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 681
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar