Utan uppsägningstid

Sv: Utan uppsägningstid

kan ju vara värt att ta upp kanske....

Eftersom tanken är att jag inte ska ha den kvar efter 1 mars så bör jag inte stå för kostnaderna om den ska stå kvar under tiden tills stallplats hittats till hästen efter det datumet..

men grundtanken var ju att du skulle ha hästen tills den blev såld.
hade jag vart du hade jag tagit upp det med ägaren direkt för att undvika missförstånd OM h*n inte fixat stallplats till 1a mars

Hej

en månad låter väl rimligt.. och klandra inte dig själv för misstag.. lär av dom!

simma lugnt!

Hej

en månad låter väl rimligt.. och klandra inte dig själv för misstag.. lär av dom!

simma lugnt!
Man lär sig av sina misstag genom att ta konsekvenserna av dom. Är det sagt att hästen ska vara hos fodervärden tills den säljs är det ju det som är avtalat och gäller. Om ägaren är schysst och har möjligheter att ta tillbaka hästen kan man ju göra en ny överenskommelse men det är ju ingen självklarhet.

En månad tycker jag för övrigt är helt orimligt kort tid och att föreslå det tror jag gör ägaren mer ovillig att kompromissa.

Finns inget när det muntligta kontraktet löper ut, eftersom vi inte har något skriftligt avtal.
Den ska vara utlånad på foder tills den ska säljas/blir såld(Kan stå med häst länge om den är svårsåld). Nu vill fodervärd inte längre vara fodervärd och säger upp(Jag).

Problemet ligger i att det inte finns uppsägningstid.

Därför måste en 1 månad i detta fallet vara rimligt? ( vill minnas jag läst det för läänge sedan men hittar inget på buke som är relevant för min fråga)

Detta tycker jag låter som en överrenskommelse.

Annars tycker jag lämpligen att du frågar ägaren hur många månaders uppsägningstid denne tycker det är rimligt att ni ska ha. Och utifrån det antal du själv tycker lägger ni er mittemellan.
Sedan tycker jag att ni ska skriva ett kontrakt om vad som avtalas - omedelbart!

Skriv alltid kontrakt oavsett om det är din mamma du gör affärer med!

Håller med föregående talare att en månad är vansinnigt kort om man inte avtalat om det från början.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 415
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
686
Senast: YlvaG
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10