Sv: Utan skor eller med skor!?
helt fel... du borde gå in å läsa på lite... finns många bra sidor där det står allt om barfota och boots... jag har precis skaffat boots och man kan använda dom varje dag om man vill... de boots jag köpte rekomenderas till de som rider hårt och tränar mkt på olika underlag, det är bättre att rida i boots än med skor men bäst är det barfota... jag ska bara ha mina när jag rider på grus å asfalt tills hans hovar har blivit bättre.
boa boots går även att brodda...
Mitra skrev:Om hästarna ömmar när de går på grusvägen så tyder det på att de behöver skor. en häst som har "rätt längd" på hovarna ömmar inte när de går oavsätt underlag. Oftast så är det trakten som får stryk och ska man rida mycket så bör man ha skor.
Man ska även tänka på att dessa boots som det finns är inte till för att rida mycket i utan mer för tappsko och liknande.
helt fel... du borde gå in å läsa på lite... finns många bra sidor där det står allt om barfota och boots... jag har precis skaffat boots och man kan använda dom varje dag om man vill... de boots jag köpte rekomenderas till de som rider hårt och tränar mkt på olika underlag, det är bättre att rida i boots än med skor men bäst är det barfota... jag ska bara ha mina när jag rider på grus å asfalt tills hans hovar har blivit bättre.
boa boots går även att brodda...