Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
enligt min sjukgymast och läkare är det väldigt individuelt stabilt knät kan bli med sjukgymastik. Jag vet flera som klarar sig mycket bra utan korsband (men ingen av dessa rider). Sen vet jag även flera som det inte har fungerat bra för och som opererat.
Läkarna brukar vilja att man tränar några månader först innan man kan diskutera operation. Dels för att se hur pass bra man blir enbart med sjukgymnastik och även för bra muskelstyrka underlättar rehabliteringen efter en ev. operation.
hmm, jag kan jogga på relativt hård underlag faktiskt (ej asfalt), känns inget. Dock känns det när jag börjar gå sen igen..Mitt främre korsband gick av hösten -89. Jag har efter det tävlat Msv fälttävlan, LA hoppning, ridit in ett flertal unghästar samt klarat att rida 6-7 hästar per dag periodvis. Jag har inte haft några som helst problem vid ridning. Jag kan dock inte jogga på hårt eller ojämnt underlag, jag undviker slalom och innebandy (sporter där det är risk att böja och vrida knät).
Grattis..... Önskar jag med gjorde de.korsbandet är av i mitt knä och jag är INTE op. men jag klarar mig bra ändå.. De gick av vintern 2001.
Jag har inga korsband eller ledband efter en ridolyckaför 10 år sedan.