T
todde
Min femtonåriga dotter började rida när hon var ca. 8 år . Först fick hon foderhäst sedan egen häst allt medan hon tränade för privattränare o tävlade lite då o då. Ett tag hade hon två ponnys tävlade bägge någongång samtidigt. Hon drömde om att ta hem hästarnar ifrån hyrstallet. Jag tyckte också det skulle vara kul med hästar på gården igen så jag började att renovera stallet o ladan , det tog ca 2 år. Under de två år så utvecklades min dotter till något annat hon skaffade kille o när det tog slut så blev det kompisar o festivaler o allt annat än just ridning. Ponnyn får nu finna sig i att vara långt nere på listan utan nu är det kompisar som gäller o fester.
Synd att det inte går att kombinera kompisar o ridsport. Innan så gick hon upp i någorlunda tid men nu så halvtolv halv ett så där. Nu när vi tog hem hästen så skaffade vi en ett åring som hon skulle ha när hon blir för gammal för ponnyn.
Min undran är hur kan man bli så försoffad o ointresserad o likgiltig o kall innför sin levande ponny o sport. Jag tror jag har svaret själv nämligen det har gått för lätt hon har fått sina drömmar uppfyllda hoppträning varje vecka dressyrträning varannan vecka nytt stall o.s.v. Jag förstår att man kan behöva leva o man kan bli trött på det man håller på med, men det är ju inte bara att avveckla i ett nafs
o det vill hon inte heller för den delen. Men jag har stoppat all träning
tills hon bevisar hon är värdig den inte helt billiga träningen. Är det någon som känner igen sig här i den så kallade rävsaxen ? Berätta gärna vad som hände !!!
Synd att det inte går att kombinera kompisar o ridsport. Innan så gick hon upp i någorlunda tid men nu så halvtolv halv ett så där. Nu när vi tog hem hästen så skaffade vi en ett åring som hon skulle ha när hon blir för gammal för ponnyn.
Min undran är hur kan man bli så försoffad o ointresserad o likgiltig o kall innför sin levande ponny o sport. Jag tror jag har svaret själv nämligen det har gått för lätt hon har fått sina drömmar uppfyllda hoppträning varje vecka dressyrträning varannan vecka nytt stall o.s.v. Jag förstår att man kan behöva leva o man kan bli trött på det man håller på med, men det är ju inte bara att avveckla i ett nafs
o det vill hon inte heller för den delen. Men jag har stoppat all träning
tills hon bevisar hon är värdig den inte helt billiga träningen. Är det någon som känner igen sig här i den så kallade rävsaxen ? Berätta gärna vad som hände !!!