Niela

Trådstartare
Ja så här ska inte en box se ut tycker jag!:crazy:

Det står alltså en häst i denna box en gammal häst dessutom:crazy: det skär i hjärtat när jag ser sånthär.:cry:

26334976.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Usch

Ja så här ska inte en box se ut tycker jag!:crazy:

Det står alltså en häst i denna box en gammal häst dessutom:crazy: det skär i hjärtat när jag ser sånthär.:cry:

26334976.jpg
[/url][/IMG]

:eek: Vet du vems stall det är? Anmäl..

Jag hoppas att du har anmält. Dessutom har du ju bildbevis nu.

Hur stor är hästen? Det ser kanske litet ut, beroende på om det är ponny eller häst. Men är det inte gummimatta?

Nä det är ingen gummimatta det är en häst på ca 155 som står i boxen.

Men då är det inte bara jag som tycker boxen ser för taskig ut skönt

Hur blir hästen behandlad och skött annars? Detta kanske inte är vanvårdsfall, nån som har koll på regler för box? Prata med ägaren alternativt gadda ihop er i stallet och sätt ner foten. Annars är det bara att anmäla, kan ju om inte annat sätta igång en del i ägarens skalle :cry:

Från hästföreskrifterna:
Liggplatsen ska vara ren och torr. Strömaterialet ska vara lämpligt för häst och av bra kvalitet. Golv i spilta och box ska vara försett med ströbädd.

Att ha hästar rakt på betong är alltså straffbart. Ta bilder och anmäl! Man får vara anonym om man helt enkelt inte uppger sitt namn när man ringer.

Påminner om ett stall här i Bäckefors, Hästen en nordsvensk modell överviktig står på sånt golv. Enligt ägaren kan de inte lägga in mer strö för hästen skitar ner. När jag var inhyrd där så skötte jag mockningen då fick hon jättemycket strö och de va inge mer skit då. Så de är helt enkelt lata. Och ja de har jag anmält men det händer inget. Och nu går hon även ensam. Kanske ska ringa igen. Sorry för trådkap men nu vet ja att det finns fler som slarvar med strö.

samma här!! finns rek att hästar ska ha minimum 15 cm spån.

fy fan för såna människor, dom borde få spendera några månader på skitigt betonggulv själv!!

Usch och fy! Anmäl och ge inte upp förrän dom gör något åt det.. Samma med ni andra som anmäler, ge inte upp efter en gång! >.<

Ser för jävligt ut,så där kan ju inte en häst må bra av att stå!

Har 5 ballar torvmix i min stora killes box och två till dotterns ponny.

Se till att annmäla så där får det faktiskt inte se ut:(

Prata med ägaren, och om inget händer genast så anmäl på en gång!
Jag förstår inte hur någon som äger en häst kan göra sådär, eller snarare "ingenting" :(
Varför har man häst om man inte bryr sig om den? Det kommer jag aldrig förstå :(

Hoppas det löser sig för den stackars hästen :/

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur