Usch vad jag saknar henne..=(

Varmblod90

Trådstartare
Det är inte förrän nu, två veckor senare då hon flyttade till sitt nya hem som det har gått upp för mig att min kära goa Liz inte finns här och kommer aldrig mer hem. Och jag börjar gråta så fort jag bara tänker på det. Jag vill ha tillbaka henne! Vill att hon ska komma hem så vi kan gå våra promenader, ligga bredvid varandra i sängen under nätterna, hålla mig sällskap nere i stallet, ligga i mitt knä framför tvn.
Åh va jag saknar dem stunderna. Det är så ensamt utan dig! Du va alltid så glad. Gladare hund få man leta efter! Hela du utstrålade glädje.
Min allra bästa vän Liz! Kommer aldrig glömma dig och du kommer alltid förbli min allra bästa vän!

23705719.jpg

23705722.jpg

23705723.jpg

19352244.jpg

19352168.jpg

Ursäkta för onödig tråd, men jag behöver skriva av mig lite. Saknar henne så:cry:

Sv: Usch vad jag saknar henne..=(

Fin!:love:
Collier är lätt den vakraste rasen, ganska säker på att det kmr bli en sån nån gång:)

*Tröstkramar:banana:*

Tack, ja det är en helt underbar ras:love:

Och min lilla tjej här är verkligen speciell...

Vi tyckte att hon skulle få komma till ett hem där det bara va hon som fick all uppmärksamhet. Och hon hamnade i ett helt underbart hem och paret som köpte henne va gudomligt trevliga. Så hon kom till ett jättebra hem och det förtjänar hon.
Men saknar henne något så fruktansvärt:cry:

Är det samma vovve som var försvunnen i våras?
Men varför har du lämnat iväg henne?

Nä det va hennes mamma som va fösvunnen..
Som jag skrev i inlägget över ditt. Eftersom vi ha mer hundar så fick hon inte den uppmärksamheten som hon förtjänade. Det var själv jag som bestämde att hon förtjänar ett hem där det bara få vara hon.
Och jag var med henne in till det sista. Följde med till bilen och sa adjö. Det kändes bättre så. Det har liksom alltid varit hon och jag. Hon skulle nog tycka det va konstigt om inte jag följde med..
Även om det va det svåraste beslutet hittills jag gjort så vet jag att det va rätt mot henne. En liten tröst mot den stora sorgen och saknaden jag känner:(

Usch vad jobbigt att känna så, då skulle jag hämta tillbaka henne. Då var det nog inte meningen att hon skulle till någon annan :confused:

Har man sålt en hund kan man som fd ägare inte bara ta tillbaka den!
Och jag tror inte heller att ts har sådana planer, eftersom ts tagit sitt ansvar och placerat om hunden till ett hem med mer tid för den än ts kan ge.

jag vet precis hur det känns och lider med dig. Gör en smärre trådkapning för att berätta varför:

Jag fick astma i mars och i juli separerade jag och min dåvarande sambo. Hunden blev mitt största ansvar och jag insåg ganska snart att med astma, mindre lägenhet och hälften så mkt tid (det blir ju så när familjen delas i två!) så skulle det inte funka. Inte om jag ville ha en fortsatt lycklig hund.

Så, nu i lördags flyttade min Golden Retriever Cilas, 15 månader gammal. Tack och lov har vi jobbat mkt med honom, så att få ett nytt bra hem var inte så svårt som vi hade trott. Det visade sig att ägarna till hans helbror ville ha honom. Nu bor Cilas i ett hus på landet i Halmstad med sin helbror och en annan Goldentik. I familjen har man en reg. kennel men hundarna har inte några rastgårdar utan bor i huset med familjen. Det ställs ut hejvilt och tävlas och tränas i viltspår, apportering med mera. Cilas ska också få fortsätta med agility som han älskar. Han hade aldrig kunnat få ett bättre hem än så här. Detär SÅ mycket mer än vad vi någonsin kunnat erbjuda, hur mkt vi än hade kämpat. Jag är så glad för honom... Men ändå känns det som om någon slitit ut mitt hjärta ur kroppen. Nätterna är sömnlösa och jag gråter till och med på jobbet. Men, men. Min skrutt kommer få det så bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka