Usch mår illa

Sv: Usch mår illa

Vet att de är levern som får arbeta extra hårt. Iallfall enligt dom broschyrer ja fått läsa. Så de är ju inte nån sur mage, om man inte räknar med en sur överbelastad lever.
 
Sv: Usch mår illa

Då vill ja inte må mer illa, en vännina mådde illa hela tiden, hon fick en son,
 
Sv: Usch mår illa

För mig stämde det, men inte för kompisen... :D

Med Elin mådde jag extremt illa, men med Fredrik var det betydligt lättare. Kompisen däremot spydde flera gånger om dagen med sin första men det var ändå en rejäl lite grabb! :D Med andra mådde hon inte alls så illa men det blev oxå en kille!
 
Sv: Usch mår illa

kl

sägs att man mår mer illa om man väntar en tjej än om man ska få en kille. Om det stämmer vet jag inte men är vad jag har hört alla fall

Spydde rätt rejält med båda. Sonen var lite värre fast då bodde jag ihop med en rökare och spydde så fort jag kände lukten av tobaksrök. Minnet framkallas fortfarande så fort jag känner tobakslukt:smirk:
Men jag hadde typisk pojkmage med sonen och typisk flickmage med dottern;). en tröst är att de som spyr mycket löper mindre risk att få missfall, ska visst finnas ett statistiskt samband där. Unga mammor spyr även generellt mer än äldre.
 
Sv: Usch mår illa

Det verkar mer tillförlitligt. Men en del gravida får halbränna och då hjälper ju bikarbonat eller sammarin. Halsbränna ska visst betyda långhårig bebis:D
 
Senast ändrad:
Sv: Usch mår illa

Vart hos barnmorskan och hon sa att jag var i vecka 9. Och att illamåendet ska gå över inom 2-3 månader. Jag orkar inte må illa så länge. Hur har ni gjort för att klara av illamåendet. Utan medeciner. Mvh Hanna

Vill inte vara tråkig nu, men ska?! Jag var illamående och kaskadkräktes mitt hela graviditeten.

Jag fick Lergigan utskrivet och det räddade mig totalt! :bow: Provade även åksjukemedecin men det funkade bara några dagar.

Och stort Grattis!
 
Sv: Usch mår illa

Det verkar mer tillförlitligt. Men en del gravida får halbränna och då hjälper ju bikarbonat eller sammarin. Halsbränna ska visst betyda långhårig bebis:D


Jag tror iofs att bebis vare långhårig för att hon ärvt våra hårsvall, men om det låg någon sanning i den myten så funkade det här iaf. Jag hade vedervärig halsbränna! :D
 
Sv: Usch mår illa

illamåendet orsakas inte alltid av sur mage. Jag åt både samarin och link men det hjälpte inte mig. Illamåendet är troligtvis hormonellt betingat. Jag känner ibland av hormonförändringar som illamående.

Fast här hjälpte verkligen inget annat än bikarbonat, inte heller samarin.Om man nu verkligen vill bli av med illamåendet så kan man ju testa om det hjälper iaf.På mej hjälpte inte de vanliga metoderna med tabletter mot illamående, att äta regelbundet, att äta innan man steg ur sängen, att äta nötter,kex, morötter osv.Nada.Bara bikarbonat, utan det hade jag gått under:eek:
 
Sv: Usch mår illa

kl

sägs att man mår mer illa om man väntar en tjej än om man ska få en kille. Om det stämmer vet jag inte men är vad jag har hört alla fall


Stämmer inte, mådde konstant illa 6 månader & min mamma oxå, fick pojkar båda 2.
 
Sv: Usch mår illa

Jag säger inte att det inte kan hjälpa, det hjälper om illamåendet beror på sur mage, så är det inte vanligtvis utan jag har fått hör aatt det är hormonomställningen och levern som volvo740tjejen säger. Jag fick också råddet att äta samarin men det hjälpte inte ett svatt, illamåendet berodde ju inte på magsyran. För mig lindrade postafen illamåendet lite men jag blev så trött att jag inte orkade något. För mig hjälpte verkligen ingenting av det jag testade. Jag kunde inte dricka före klockan 12 under flera månader när jag väntade sonen.
 
Senast ändrad:
Sv: Usch mår illa

Det verkar mer tillförlitligt. Men en del gravida får halbränna och då hjälper ju bikarbonat eller sammarin. Halsbränna ska visst betyda långhårig bebis:D

Det där kan inte stämma!
Jag hade halsbränna dom typ sista 5-6 månaderna. som tur va hjälpte rennie ganska bra.
Men hur som helst så kom det ut en liten tjej med pyttelite hår=)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Usch mår illa

*kl*
Först Jättegrattis till alla er som e gravida!

Sen, jag mådde dåligt från v6 till v37, provade allt som fanns att prova (armband, akupungtur, åksjuketabletter m.m) men inget funkade.
Hade nästan hela min grav på sjukhus/drop och vägde 55kg dagen innan förlossning.
Men det fanns saker som gjorde det lite lättare!
Gröna äpplan, salmiak och kokta grönsaker. Drick mycket vatten.
Sen är det bara att försöka komma ut så mycket som möjligt! Gör sånt som du tyckerom att göra.
Det värsta du kan göra är att sätta dej ner på rumpan och tycka synd om dej, då blir det värre!

Hoppas att illamåendet gåröver snart för er!
 
Sv: Usch mår illa

Jo jag måste ju se till så att boxen är färdig innan hästen kommer hem. Så ja kan ej sitta hemma och studsa. Men vissa dagar orkar jag inte, och då tycker ja synd om mig. Nu är boxen snart färdig, och nästa vecka ska jag dra tråd i hagen, måste bara hitta en sällskapshäst oxå :) sen är allt färdigt innan damen kommer hem,
 
Sv: Usch mår illa

ush vad jag lider med dig :(
men nar det slutar ar varierande fran person till person......
jag ar nu i 20 veckan och ligger forfarande och spyr`pa badrummsgolvet..varje morgon..
men jag har nog haft en sjuk otur...
forsta 12 veckorna kunde jag inte ga ut innan klockan 5 pa eftermiddagen for att jag var sa dalig...var pa sjukhus 2 ganger..
sa om du inte ar varre an detta sa har du haft mera tur an mig...:smirk:
i borjan tyckte jag att det hjalpe att ata riktigt salt lakris typ
djungelvral...
annars ar det bara att sta ut...:crazy:
 
Sv: Usch mår illa

ja gillar tunna knapriga kotletter med mycket salt. :) just nu är ja sugen på grillad kyckling. nja har inte kräkts änn. men vart nära.
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 840
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 300
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 906
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp