Usch,jag känner mig helt hemsk!

Widerberg

Trådstartare
Den senaste månaden eller så har jag inte alls
ridit mycket.Jag kan bestämma mig för att idag
ska jag minsann ut på en tur, men när jag väl
kommer upp till pållam så blir det bara att jag
kollar så hon lever o ryktar henne o sådär.
Nu har jag inte ridit på ca en vecka o för var
dag som går utan att jag rider så känner jag mig
hemskare o hemskare!Jag känner mig som världens
värsta hästägare,att jag inte förtjänar min häst
o att jag sviker min lilla älskling!Det är
det värsta.. :(
Men jag har helt tappat motivationen o lusten,
tror det beror på att jag ridit själv i stort sett
varje ridtur sen september förra året.
Jag är jätterädd att jag håller på o tappa
intresset o det vill jag inte,jag vill ha kvar min
häst o jag vill rida o jag vill ha kul!
Men ändå gör jag inte det,det känns så tvingat när jag
rider utan att vilja helt o då går det bara dåligt
o jag känner mig ännu värre!

Nu blev det kanske lite rörigt men jag behövde
skriva av mig.
Om ni har några tips på vad man kan göra för att
få tillbaka motivationen så varsågoda att skriv!
Allt är välkommet!

Skaffa en medryttare så att du får lite tid utan häst ett tag. När du får längta lite kommer motivationen tillbaka.

En sak till:
Släpp på kraven...du MÅSTE inte rida. Ställ av hästen en tid och bara gosa med den (låt ev medryttare rida lite i skogen).

Bestäm dig för att låta hästen stå en period. Eller skaffa en medryttare om du inte vill ställa av hästen helt.

Det kanske hjälper att prova på något nytt, t ex tömkörning, western eller något annat som varken du eller hästen kan.

M.

Jag skulle göra andra saker, från marken. Behöver inte ta så lång tid heller...

Longera, tömkör, prova på lite NH, lek och busa.
Ridningen är inte ett måste...det ska vara roligt. Tänk på det! Tar man det som ett måste blir det inet kul och då tröttnar man till slut!
Lycka till!!

Förra året höll vi på med NH,bara lite
men det var kul.
Ska bestämma en tid med min ridlärare så ska
jag se om hon är sugen att hjälpa mig igen.

jag håller med dom andra... hästen dör ju inte av att stå... hon mår ju bara bättre... kanske blir lite tjockare men d e så d ska vara på sommaren :p jag kände själv förut att jag höll på att tappa lusten för att rida men efter ett tag när jag börjat göra saker som är roliga t.ex hoppa ute i skogen eller dra med nån ut o bara galoppera av hästarna eller rida dressyr på en äng så kom allt tillbaka... :) dra med nån ut på en tur! ha det bara skoj! hoppas du får tillbaka lusten igen!

Har det vart tråkigt hela tiden?
jag fick förra året rida ensam hela våren och tyckte det var jättejobbigt till en början men senare vande jag mig och tyckte det var roligt att vara själv. Men jag kunde ju också se fram emot hösten då jag skulle flytta hästen till ett nytt stall, kan säga att jag räknade ner dagarna :smirk:
Men du kanske har eget stall? Annars skulle du kanske kuna flytta hästen till ett stall med ridsällskap?

Men ta en paus från ridningen tills du känner dig motiverad igen och låt hästen bara få semester under tiden :)

sätt upp en tid tex en månad ska hon vila.
du kommer aldrig att kunna hålla det för du kommer bli såååå himmla ridsugen inom ngn dag bara :D

Åk och titta på en hästtävling, då blir man garanterat supersugen att hem o träna med egna pållen.

Här är inte bra att ha hästen på vintern,
finns ingenstans att rida o sådär så ja,det var
tråkigt.
Men till hösten ska jag flytta hennes,förhoppningsvis
upp i skogen o på det stället är där både ridhus o
paddock o massor med andra ryttare,
helt beroende på hur det blir med skolan. :smirk:

Men nu är min gamla ridkompis hemma igen så det blir
nog roligare nu!Hon flyttade i höstas o därför
har jag ridit själv,vi har haft våra hästar inackorderade
i samma stall denna vintern.

Eller så blir man deppad över hur bra alla andra är, aldrig att man kommer till deras nivå. Ingen idé att fortsätta rida då... ;) :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 830
Senast: Habina
·
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 017
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 672
Senast: Soffan74
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 840
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar