US o ekonomi...?

Vita_N_6520

Trådstartare
Jag vet redigt vilket forum detta ska, men ja chansar.. Det är så att någon från vår klubb sa förra året att ungdomssektionen var tvungen att göra av med 80% av sina inkomster.
Stämmer detta?
Det var nått sådant iaf, att man va tvungeen att göra av med 80%
Men jag förstår inte varför isf..?

Så nu får vi i lilla styrelsen nästan stå för allt som klubben vill ha inköpt..
Visst, vi har rätt bra ekonomi och bra inkomster, men det känns ju samtidigt lite "fel" att slösa bort alla pengar, eftersom det finns andra saker för större belopp som vi skulle kunna satsa på om vi bara fick spara lite pengar..
Så nu undrar jag som sagt omdet verklgien är så och varför..?

Sv: US o ekonomi...?

Finns inget i stadgarna som säger så, om det finns någon "allmän" regel vet jag inte. Stora styrelsen har ingen rätt att kräva att få saker betalda genom er.

Sen tycker jag att US mål inte ska vara att få in så mycket pengar som möjligt. Finns det mkt pengar i kassan borde aktiviteternas priser isf sänkas så att de blir gratis/självkostnadspris.
Har ni sen bland era mål att köpa in något "stort" (häst, sadlar, transport osv) så kan kan de "höga" priserna vara kvar, men medlemmarna bör isf veta om vad det samlas in till.
Tror det står någonstans att US verksamhet ska gå +-0, men tror det är i tex "Min Ungdomssektion" och inte i stadgarna.

Kolla den andra tråden om US-sektioner och ekonomi på denna sida. Det handlar om US i tråden "Tystnadsplikt"

Okey. Näe vi har inte så mycket aktiviteter på själva klubben, och dem vi har är rätt så billiga.. (väldigt.. :p )
Men vi har gåbingo på vår o höst där vi får in ca 10 000 på sammanlagt, och så har vi lite barnridningar o kakförsäljningar då och då. det är väl det vi får in pengar på..

Vi har ju inga egna hästar på ridskolan, så det skulle va bra med egna hästar, men det har us försökt med innan och det gick inte så bra.
Men, enligt mej så finns det viktigare saker att "slänga" pengar på även om det är lite dyrare, och typ ingen håller med mej.. :crazy:

Jo i tråden står om hur pengarna och ekonomin funkar i en klubb med US med egen styrelse och ekonomi.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 363
Relationer Min sambo tycks sakna all vett och logik vad gäller ekonomi. Han har bara en liten ynklig inkomst från sin pension men slösar med den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 716
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar