U's Julklappstråd!

Jag har gömt alla julklappar inne i sonens rum och gillrat en snillrik fälla så att det inte går att plocka fram dem utan att det låter en jäkla massa. I år ska jag inte tvinga maken att öppna sina klappar innan julafton, jag ska inte ...

Jag har gömt alla julklappar inne i sonens rum och gillrat en snillrik fälla så att det inte går att plocka fram dem utan att det låter en jäkla massa. I år ska jag inte tvinga maken att öppna sina klappar innan julafton, jag ska inte ...

Hahah! Jag gillar att flera av er gillrar fällor för att hålla er borta från julklapparna, ni är förebilder för mig! :D:bow:

Jul nummer ett är firad och jag har fått superfina klappar :love:

Jul nummer ett firades med pappa, farfar och brodern. Jag fick:
En jättefin skrivbok
Ett set köksknivar
En plåttavla med texten "follow your heart"
En vit trälåda för te

Denna fantastiska klocka fick jag av min bror:
10884911_10203123503904173_633547298_n.jpg

Och denna bur fick jag av pappa, farfar och farmor:
1969137_10203122232872398_8871439971316704243_n.jpg

(100x50cm, så råttan Harry är överlycklig just nu ;) )

Har än så länge fått:
Choklad :D
Pengar
Ny mobil
Bok: Endgame (James Frey)
Bok: Ensam i Berlin (Hans Fallada)
Bok: Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp (Roman Puértolas)
Bokserie: Sagan om is och eld (George R.R Martin)

Nu har jag INGEN som helst anledning att gå ut längre! :D

Blir lite till klapputdelning i eftermiddag, då ska jag och maken byta resten av våra klappar (Han gav mig Sagan om is och eld i morgonpresent). Lär även bli några presenter från andra spridda håll.

Jag fick betydligt fler julklappar än jag "räknat med"... :o

Av min man fick jag ett silverarmband och ett halssmycke i vitguld. :love:

Jag och mannen fick tillsammans sju stycken av Arabias Mumin-muggar, och utöver dessa fick jag även en Iittala-skål, ett antal fotoramar, en dalahäst, glasburkar och andra småsaker. :)

Egoklapp:
10848252_865071493524737_1882194581_n_zps0527a706.jpg

V70 -04. Spontantköpt 22 december så det får räknas som en egojulklapp. :D :up: Känns som ett oerhört lyxigt uppsteg från min gamla rostiga, 20 år gamla Volvo 850 med allsköns problem.

Fick julklappar också så jag måste ha varit snäll i år. Bland annat sodastreamer, våffeljärn, inredningsprylar och pengar. Ovanstående är dock den jag är mest nöjd med. ;) Den kommer förbättra livskvalitén rejält.

Fick galgar av min kära mor som hon bränt in motiv på, jättefina. En ny stekpanna av pappa vilket jag verkligen behövde en, så det var perfekt. Kattgodis, choklad och en ljuslykta av Kviga här på buke :)

Gud vilken snygg klocka @LindgrenV! Var har han köpt den, vet du det? Jag ska önska mig en klocka i examenspresent och den där ser ganska perfekt ut... :)

Jag var barnsligt nöjd redan efter att ha öppnat de två klapparna som gömde sig i julstrumpan - ett Chubby Stick från Clinique och ett par helt fantastiska, mjuka skinnhandskar.

Sen under kvällen fick jag ett nytt supersnyggt påslakanset, nya svarta stövlar, en ny flaska av "min" parfym (Sheer Beauty av Calvin Klein), en uppsättning snygga köksknivar, en bok om turism, body butter från The Body Shop, mascara från The Body Shop, dollar till min USA-resa, Lindor-choklad, en deckare, pengar samt presentkort på Emporia.

Jag är så otroligt nöjd med allt, men framförallt är jag glad för att det blev ännu en fantastisk jul med alla mina nära och kära där både mormor, farmor och morfar alla kunde vara med och njuta. De är 91, 93 och 94 år gamla så det är fantastiskt att de fortfarande kan, orkar och vill. :love:

Jag fick bland annat ett presentkort på fotobutik till nytt objektiv, gosiga strumpor, nya hörlurar, en mattermos och detta superfina giftset från Body Shop med min favoritdoft :love:
moringa-ultimate-luxuries-gift-set_l.jpg

Men! Den bästa klappen var nog ändå vätskeersättning från UNICEF, som räcker till 200 barn i länder utan rent vatten.

Ytterligare några klappar, nu från maken:

Solfjäder
Snyggaste kudden från Indiska (har klappat på den hela hösten, har alltid känt mig för snål för att köpa den ...)
En mjuk luddfilt :love:
Silverörhängen i form av 8
Pärlörhängen
Trosor
Badsaker
Anteckningsblock

Superfina grejer alltihop :)

Jag känner mig otroligt bortskämd i år :o Fick ny ridhjälm, kavaj, täcken till hästen, presentkort, mycket annat smått och gott och bäst av allt var att jag fick umgås med mina kära morföräldrar :love:

Gud vilken snygg klocka @LindgrenV! Var har han köpt den, vet du det? Jag ska önska mig en klocka i examenspresent och den där ser ganska perfekt ut... :)

Kan passa på att tipsa om Daniel Wellington, de gör också såna klassiska, snygga klockor! :love: En DW i roséguld med läderarmband önskar jag mig i examenspresent :D

Nu har 2/3 julaftonar passerat för mig och jag har fått så otroligt fina presenter av familj, släkt och vänner :love:

• Två flaskor vin inkl en automatiskt korköppnare (det är ett internt skämt att jag är helt värdelös på att öppna vinflaskor, lyckas alltid bryta av korkjäveln :p)
  • Tangle teezer, fyra flaskor Aussie-schampoo och balsam samt saltvattensspray från Kevin Murphy :love: Mitt hår (som numera ser ut som stålull) är överlyckligt!
  • En skolåda fullproppat med ljus i olika dofter från Yankee Candles
  • Smink och nagellack som jag önskat mig
  • Fina små glasskålar och 8 st retro servetthållare. Så dunderfina!
  • Min favoritparfym från Jean Paul Gaultier
  • Modell större handväska i ekologiskt italienskt läder
  • Hörlurar från Marshall
  • Klänning som kommer ha sin premiär på nyår :love:
Och min fina fina bror gav mig en Zippo-bensintändare som jag önskat mig länge. Åh, den är så fin och perfekt!

Zippo___Armor_Lit_by_Calzinger.jpg

(bild från google)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Tjatter 87 dagar till julafton så det är i mitt tycke hög tid för en julklappstråd! Här tänkte jag att vi kan samla förslagsförfrågningar och...
Svar
7
· Visningar
575
Senast: Bluefish
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka