Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför blir reaktionen så? Det är ju bara underbart att pmm har det så med sin son och jag får mer känslan "aaah, gu va härligt".
Varför växer hornen i pannan fram på människor när man berättar om hur underbart man tycker livet är? Jag tycker mej märka att bemötandet blir ett annat om man samtidigt flikar in ett "men, förra veckan var det riktigt jävligt, då sov han inte en blund" typ. Då blir man "normaliserad" igen. Annars kommer kommentaren i stil med "jamen vänta du bara...."
Jag var heller aldrig särskilt trött de första 6-8 månaderna. Jag ammade många ggr på natten (har alldeles nyligen slutat med det) men Adam sover i vår säng så det var som för Vindvissla; hittade han bara boobis så var det lugnt o jag somnade om omgående.
Det är de senaste 2 månaderna som tröttheten smygit sej på, men vi sover bra, det är nog mer att vi har så många projekt på gång som är lite tröttande, det har inget med Adam och att vara småbarnsförälder att göra.
Men det är så känsligt hur allt fungerar med barn. Och tyvärr finns det ju en grupp småbarnsföräldrar som har ett väldigt lätt barn som har en tendens till att antyda att det är deras förtjänst att deras barn/graviditeter är lätta. Jag snackade med en tjej som väntade sitt första barn helt nyligen och hon menade att gravidillamåendet var något man kunde styra med sin attityd... Folk som har flera barn brukar vara lite mer ödmjuka för helt plötsligt märker de att det som funkade så toppen med ettan inte funkar alls lika bra med tvåan.Men varför blir reaktionen så? Det är ju bara underbart att pmm har det så med sin son och jag får mer känslan "aaah, gu va härligt".
Varför växer hornen i pannan fram på människor när man berättar om hur underbart man tycker livet är? Jag tycker mej märka att bemötandet blir ett annat om man samtidigt flikar in ett "men, förra veckan var det riktigt jävligt, då sov han inte en blund" typ. Då blir man "normaliserad" igen. Annars kommer kommentaren i stil med "jamen vänta du bara...."
De andra i vår mammagrupp blev nästan arga på mig när jag berättade om min förlossning. Jag va oxå sist ut och alla hade haft maratonförlossningar :crazy
Jag snackade med en tjej som väntade sitt första barn helt nyligen och hon menade att gravidillamåendet var något man kunde styra med sin attityd...
- Va? En bäbis som sover till 10 på morgonen. Det har jag AAALDRIG hört talas om, säger folk....
Ja, jag tycker också att det låter jättehärligt Men som du kan se på senare inlägg så är det det där med den svenska avundsjukan Det är så himla tråkigt att många inte kan glädjas att andra har det bra för att de själva inte har det.