Uppvärmning på dressyrtävling

X

xect

Hejsan, jag är absolut ingen dressyrmänniska, men tränar såklart dressyr för tränare 1 ggr / veckan.

Min ponny är inte direkt någon dressyrponny heller, och blir lite "lat" i dressyren.

När vi därimot är på hoppbanan har han verkligen en kanonform! mycket ärlig framåtbjudning, fint steg och känns otroligt lätt att ha och göra med. (har även hört detta från andra, vilken stor skillnad det blir)

men om man nu mot förmodan skulle prova på någon dressyrtävling någon gång, finns det verkligen inga möjligheter att kunna ställa fram något litet hinder ? :smirk: . jag vet att många av er dressyrfolk tycker att en häst/ponny ska kunna gå i form och ha framåtbjudning utan alla dessa fusk och hjälpmedel, men jag tycker ändå att det skulle vara kul att kunna visa honom från hans bästa sida :idea: , och bli bedömd efter vad han förtjänar

skulle annars gärna ta emot tips och idéer om hur man kan göra dressyren lite "roligare" !

tack på förhand ! ;)

Sv: Uppvärmning på dressyrtävling

rid fram ute i skogen? Det gjorde jag med min C-ponny som kunde tappa bjudningen ibland, men det garanterar ju inte att han "lägger av" inne på banan ;):smirk:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·
H
Hoppning (skriver under anonym nick) Jag har en ponny som jag tävlar i hoppning med. Han är 17 år nu, men mycket sparsamt hoppad och riden. Hemma...
Svar
6
· Visningar
1 717
Senast: Cut3Leo
·
Hästmänniskan hejsan! för att göra en lång historia kort, räddade en ponny och en häst från slakt förra sommaren. dom hade gott som ridskolehästar...
Svar
6
· Visningar
1 941
Senast: bobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj