upptäckt ett problem

orion_x

Trådstartare
Var och tog bort vargtänderna på Lillan förra veckan, då noterade tandläkaren att hon ser ut att vara lite svullen över ryggen. Har funderat lite över det under veckan och så idag när jag skulle sela på och köra en liten sväng så upptäcker jag att däcklen är ju egentligen alldeles för trång :eek: . Inte konstigt om hon var lite svullen. Hon har ju en lite bredare rund rygg utan mycket till manke och selen är helt enkelt för smal. Har aldrig varit med om något likande, men nu när jag hållt på så mycket och krabba med sadlar ser jag problemet. Däcklen ligger inte emot hela vägen utan ligger inte an överst utan trycker in längre ner.. Om ni förstår hur jag menar. frågan är vad skjutton gör jag nu :confused: . Har ju en fin fintacksele. Kan man vidga stommen som är i? Eller måste jag försöka hitta en annan sele?

Sv: upptäckt ett problem

Nu har nog problemet kommit till en lösning. Imorgon kommer en sadelmakare ut, och så ska vi försöka göra om stoppningen i däcklen. ta ut skumgummit och ersätta med ull, och sy dit lite nytt. haha undrar hur det kommer se ut. Men vad gör man inte för sin älskling=)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: Haflinger89
·
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka