Beetle Bum

Trådstartare
Jag har en liten fundering som jag vill ha svar på.

Vi i stallet har blivit uppsagda pga av att den som har det ska flytta. Om jag får tag på en stallplats så måste jag kunna flytta utan att betala kallhyra eller vad gäller då?

Jag har för övrigt inget kontrakt & har inte heller sett det. Denne hävdar att jag måste betala kallhyra för december om jag flyttar i November.


Vad gäller:confused:
 
Sv: Uppsagd

Det är det jag undrar oxå. Tänkte att det är bra att ha lite info innan man tar diskutionen
 
Sv: Uppsagd

När är sista dagen enligt uppsägningen?

Finns inget avtal (muntligt eller skriftligt) går man på vad som är brukligt. En minsta uppsägning kan nog anses vara en månad, vilket gör att december är sista månaden om ni fått besked efter 1/11.
 
Sv: Uppsagd

denne säger att det är 2 månader, men gäller det när jag blir uppsagd? Det växer inte stallplatser på träden här :/
 
Sv: Uppsagd

Är det två månader skulle jag stå kvar dessa två månader med.
En uppsägning är inte en vräkning och då har du ju hela uppsägningstiden på sig.

Så antar värden inte lär flytta tidigare för då bryter den avtalet med som ger er 2 mån men inte håller dem
 
Sv: Uppsagd

Har ni något avtal (skriftligt eller muntligt) eller är det hyresvärden som påstår att det är 2 månader?
 
Sv: Uppsagd

Ett avtal är mellan 2 parter inte något värden ensidigt kan hitta på. Det blir svårt för hyresvärden att få rätt vid en tvist.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 893
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 051
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp