Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stod det inte nåt nånstans för ett tag sen om att Bergh hade ögona på sig, att han hade för många drivningsförseelser?
Eller har jag drömt nu igen?
Iaf så tycker jag att det är bra att de sätter ner foten för en gångs skull.
Jag tycker det är bra att de tittar extra på en kusk som under alla år visat sig behandla sina hästar på ett sätt som inte är acceptabelt ur djurskyddssynpunkt.
Om det då är någon annan som slinker igenom skyddsnätet, behöver man väl för den skull inte tycka att Bergh fick en orättvis behandling.
Om andra kontinuerligt, som Bergh, fortsätter med detta piskande blir de nog dömda till slut också, även Bergh har säkert i början av sin piskkarriär klarat sig utan straff.
Vad vet du om hur han behandlar sina hästar under alla år? Jobbar du där eller vad?
Haha men alltså.. du vet ingenting om trav.
Det du ser är tävling, du vet ingenting om resten.
. Travare är avlade och tränade till att springa fort, rakt fram. Ridhästarna har inte alls det där "tempot" i sig, de ska väl oftast ridas lugna och samlade?Man vill inte ha en pigg, snabbt travande häst i ett dressyrpass eller på en hopprunda? .
Ha,ha men alltså.....får man inte tycka något om trav om man, som enligt dig, ingenting vet om resten?
Förresten, jag trodde de sprang så fort vid tävling för de tyckte det var roligt och ville komma först, varför då behov av pisk överhuvudtaget??
Jag svarade på om Berghs spödrivning, och ja, jag tycker den är djurplågeri,tydligen är jag inte ensam eftersom han fick straff.Tyck vad du vill, jag har inte sagt annat.
Vaddå enligt mig? Vad vet du om resten? Den uppfattning man får av dina inlägg så är du bara ute efter att kalla trav djurplågeri.