Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det behöver definitivt inte köra prickfritt för att du ska klara körkortet. Så ta det lugnt bara! Jag körde 40 på en 30-väg men skylten var helt igensnöad så hon påpekade bara att "Det är 30 här, men skylten syns inte". Sedan körde jag fel när jag skulle följa skyltar mot centrum. Åkte in på en bensinmack och vände, och hon sa att jag kanske skulle träna lite mer på att följa skyltar men att alla kör fel och att det viktigaste är att man kan lösa situationen på ett lugnt och kontrollerat sätt. Vilket ju är helt sant. På samma sätt brukar man få ett par-tre chanser på sig att t.ex. backa runt ett hörn eller fickparkera. Det är ju sådant som inte ens vana förare klarar av i en handvändning i en helt främmande bil.
Så om något blir lite knas, ta en djupt andetag, rätta till situationen och kör vidare!
Lycka till! Håller tummarna
Tack allihop!
Snart är det dags
Regnar här idag, får se hur vädret blir sedan. Men det ska inte vara några problem, bara man inte fipplar bort hur torkarna fungerar så
Men uppkörningen är ju inte så lång heller, tror körläraren sade max 45 min eller något sådant. Det ska man väl kunna klara tycker jag
Lät som en bra uppkörningSista gången jag körde upp (ja, jag har misslyckats med uppkörning också ) så var det min enda "säkerhetskontroll", att kolla så att vindrutetorkarna fungerade
I ca 30 minuter körde vi runt, tillräckligt för att de skulle hinna se att jag klarade av att köra i bostadsområden, på större vägar, på motorväg, i rondeller, i korsning med högerregeln samt parkera.
Lät som en bra uppkörning
Hoppas man har sådan tur att inspektören säger "parkera på valfritt sätt" då väljer man ju nosparkering utan bilar bredvid. Enklare kan det väl inte bli.
Är på körskolan och väntar på körläraren nu, körde föräldrarnas jeep lite hit och parkerade med den en sväng. Så försöker tänka att kan man köra den stora bilen, då kan jag köra en liten golf också.
De vet ju att ALLA är nervösa när man ska köra upp. Även om man förnekar detHåller tummarna för dig! Det är skitjobbigt att inspekteras när man är nervös redan, men tycker ofta körläraren och personen som bedömer körningen småpratar om väder och vind, blir lite isbrytande tyckte jag Lycka till!
Happ kuggade, allt gick skitbra verkligen. Sedan kom jag till en korsning, väjningsplikt och skulle svänga vänster. Klantar mig och glömmer kolla åt höger, kom en bil som jag inte såg och inspektören slängde sig på bromsen. Men det var bara det jag kuggade på, allt annat var godkänt.
Trodde jag skulle kugga på backparkeringen, jag tyckte jag tog för lång tid på mig men den var godkänd.
Kuggade enbart på korsningen.
Så får en ny tid, men funderar på om man ska meddela körskolan redan nu att man vill köra med körläraren jag hade idag eller med den andra som finns. Inte med den jag körde med igår.
Nej, kommer titta 711 gånger i varje korsning nästa gångDet misstaget kommer du inte göra om! Jag kuggade första gången och det sög men det är ju tur det finns fler chanser
Jag påpekade att jag stod snett men han mumlade typ bara att "det är bra så" oh shit tänkte jag men det var godkänt.@Mirre De brukar inte bry sig om backning/parkering tar tid, så länge man i alla fall försöker på ett någorlunda korrekt sätt.
Jag missade (nästan) en bil från höger när jag körde med mina kompisar för tre år sedan, har fortfarande inte vågat köra med någon "utifrån" och känner mig alltid som världens sämsta i stadskörning. Jag tror att jag egentligen är helt okej, men hjärnan säger att jag är urusel
Lycka till nästa gång
Jag undrar hur det kommer vara och köra själv sedan, man kommer ju knappt våga göra någonting haha