Uppklassning?

O

osten

Hej. jag är rätt ny när det gäller dressyr. Min fråga är får man starta en lokal LB:1 när man redan startar regionala tävlingar med placeringar. Blir man inte uppklassad?

Sv: Uppklassning?

Uppklassningen gäller för poäng tagna i klassen eller högre under föregående år.
Så för att vara uppklassad ur LB from 2008 ska hästen ha tagit minst 50 poäng under 2007.

Tack för hjälpen Cowabunga. Tycker att det är lite orättvist men men.

Vad är det som är orättvist med att ha tagit en regional placering och starta lokalt?

Då tycker jag det är mer "orättvist" med de ryttare som aldrig kliver vidare utan bara tävlar LC/LB lokalt med placeringar i varje start och som aldrig kliver vidare till regional nivå.

Vad är det som är orättvist med att ha tagit en regional placering och starta lokalt?

Då tycker jag det är mer "orättvist" med de ryttare som aldrig kliver vidare utan bara tävlar LC/LB lokalt med placeringar i varje start och som aldrig kliver vidare till regional nivå.

Kan bara instämma till 100%.

Och det ska ändå hyfsat många placeringar till för att få 50 poäng, det räcker inte med 3-4 stycken.

Så jag undrar också vari orättvisan skulle ligga?

LB-klasser är enligt mig framför allt för unghästar och/ eller orutinerade hästar/ ryttare. Sedan går man vidare.

Dom jag tänker på har starta antal gånger både i LA:P2, FEI program.

Jag kan inte hålla med. Det är inte särskilt roligt att läsa en startlista och redan på förhand kunna säga vilka som kommer att ligga på topp fem.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 432
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar