Uppklassning

S

Svalan

Jag vet att när jag har kommit över 5,0 i slutpoäng i Lätt Fyrgång tre gånger får jag inte tävla den grenen längre, men än så länge har jag lyckats hålla mig under i Lätt Tölt.
Får jag tävla Lätt Tölt då även om jag inte får tävla Lätt Fyrgång?

Sv: Uppklassning

Ja det får du..Den poängen gäller ju bara Lätt fyrgång..Så lätt tölt får du fortfarande tävla

Vassegod:p Min kompis kvalade upp till öppen klass i fyrgång och hon tävlar fortfarande lätt tölt..Därför visste jag:p haha

Tror att det är 5.2 eller något som är gränsen.. Kan vara 5.4. Det är iaf inte 5.0, det är om man ska klassa ner igen har jag för mig.

Tror att det är 5.2 eller något som är gränsen.. Kan vara 5.4. Det är iaf inte 5.0, det är om man ska klassa ner igen har jag för mig.

Det är 5,0 som gäller i lätta klasser.
Skulle vara bra om folk kunde skriva sånt de visse & inte sprida ut fakta som inte är sant.
5,40 är kvalgräns till B klass i V1 & 5,20 är gränsen till b klass i FS1(senior).

trådkapning

Hur e det med uppklassning från lätt tölt?
Om man ridit över 4,5 tre gånger i T2, får man inte rida lätt tölt då?

lätt tölt och T2 är ju inte på ngt sätt lika... *funderar*

Såhär stod det i Fipo 2004.

"För att få delta i lätta klasser gäller att man ej uppnått uttagningspoäng högre än 5,0 i lätt klass eller högre än 4,5 i öppen klass.

Man får uppnå dessa poäng TRE gånger i följd innan man automatiskt klassas upp. På samma sätt kan man klassas ner om man vid tre tillfällen i öppen klass får poäng som understiger 4,5. "

trådkapning

Hur e det med uppklassning från lätt tölt?
Om man ridit över 4,5 tre gånger i T2, får man inte rida lätt tölt då?

lätt tölt och T2 är ju inte på ngt sätt lika... *funderar*

När det gäller öppen klass, så är gränsen 4,5 eller under tre ggr för en nedklassning. Så om jag förstått saken rätt får du inte tävla lätt tölt om du ridit över 4,5 poäng i öppen klass oavsett töltgren.

Det krävs då att du rider 4,5 eller under för att klassa ner dig igen.

Tack för svaret. Hade nämligen anmält mig till lätt tölt på en tävling som jag endå inte åkte på. Men eftersom jag ridit över 4,5 tre gånger i T2 så får jag med andra ord inte tävla lätt tölt. Så då gjorde jag rätt i att stryka mig från den!

Är det inte så att man måste ha ridit över 5,0 i öppenklass 3gr för att inte få tävla lätt? eller har jag fått helt fel information..för isåfall får jag inte starta lätt längre :eek:

Är det inte så att man måste ha ridit över 5,0 i öppenklass 3gr för att inte få tävla lätt? eller har jag fått helt fel information..för isåfall får jag inte starta lätt längre :eek:

I lätt klass är det 5,0 som gäller, har du tävlat öppen klass så är gränsen 4,5. För att kvala ner sig till lätt klass igen, ska du rida under 4,5 tre gånger i öppen klass.

så om jag fått över 5,0 i lättklass 3gr får jag inte starta lätt längre?

I lätt klass är det 5,0 som gäller, har du tävlat öppen klass så är gränsen 4,5. För att kvala ner sig till lätt klass igen, ska du rida under 4,5 tre gånger i öppen klass.

Har du kvalat från lättklass nu? Jag får ju inte rida lätt tölt längre. har ju varit "förduktig":D i T2an...

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
508
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
352
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024