Uppklassad?

Krockodil

Trådstartare
Nu blev jag lite nervös här och måste få lite ren fakta.
Läste i TR att uppklassning alltid följer hästen. Jag har en häst som tävlat MVS B och blev nu nervös över i vilka klasser som vi får starta i då jag inte är uppe i den nivån än. Finns det någonstans man kan kolla uppklassning osv. Det kan ju inte bara vara den förra ägaren som har koll på det?
Tacksam för svar!

Sv: Uppklassad?

Men stämmer det att om hästen inte tävlat hela 2007 så gäller inga uppklassningar alls?
Eller om man blivit uppklassad, och fortsätter till högre nivå så räknas de "högre nivå" poängen till nästa uppklassning? Men om man inte samlat tillräckligt många poäng så faller man bara tillbaka på den föregående uppklassningen?? ... Dålig på att formulera mig... :crazy:

*trådkapning'

Har lite frågor för det blir mer förvirrande ang uppklassning ju mer jag läser :confused:

Gäller storhäst

1. Får man endast uppklassningspoäng på REGIONAL tävling?
2. Gäller uppklassning på LOKAL tävling?

Om vi säger ex: Jag startar 4 tävlingar LB med 1a plac samt 2 tävlingar LA med första placering på lokal tävling. Blir jag uppklassad då? :confused:

Du får inga uppklassnings poäng på lokalt, bara regionalt och högre(nationellt, internationellt). Har du 50 p så blir du uppklassad ur LB och från lokalt(ponny), men dessa poäng kan alltsåp bara erhållas på regionalt eller högre.

Enligt ditt exempel blir du inte uppklassad eftersom att de är på lokal tävling

Du får inga uppklassnings poäng på lokalt, bara regionalt och högre(nationellt, internationellt). Har du 50 p så blir du uppklassad ur LB och från lokalt(ponny), men dessa poäng kan alltsåp bara erhållas på regionalt eller högre.

Enligt ditt exempel blir du inte uppklassad eftersom att de är på lokal tävling

Tack! :banana:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg