Uppklassad!

Oliwen

Trådstartare
Jag är uppklassad med min ena häst ur LB och får alltså starta fr.o.m LA. Nu har vi inte tävlat på några år pga barn men tänkte börja igen. Min fundering är om vi får starta lokala LA??? Vi tävlade på MSV/St.G nivå innan och vill få en liten mjukstart efter uppehållet. Hittar inte nått om detta i TR och jag har verkligen lusläst den...

Sv: Uppklassad!

Om hästen är uppklassad ur LB men inte LA är det bara ut och rida LA, status på tävling har ingen betydelse.
Och om det var många år sen du tävlade kan väl uppklassningen ha gått ut helt tom? (Har inget aktuellt TR...)

Har inte mitt dressyr-TR här, men finns uppklassningen kvar i dressyren? I hoppningen togs den ju bort.

Ring till ridsportsförbundet och fråga, Det brukar jag göra när jag inte hittar något i TR (eller inte orkar *upps*). Nä, men då får man ett riktigt svar och om man inte riktigt förstår TR så kan man ju bara fråga lite närmare.
Det vore ju konstigt om du inte fick starta lägre efter en lång tid. Hästen har väl inte blivit bättre av att stå?
Mitt tips är i alla fall att du ringer Svrf och hör. Du får gärna medela sedan om hur det är.
MVH
Nela

Men börjar man inte om varje år? Så var det förr i alla fall har jag för mig. Dvs blev du uppklassad 2000 så kunde rida dessa klasser 2001? Eller har jag drömt nu??? Nog bäst att du ringer som ngn skrev...

Men börjar man inte om varje år? Så var det förr i alla fall har jag för mig. Dvs blev du uppklassad 2000 så kunde rida dessa klasser 2001? Eller har jag drömt nu??? Nog bäst att du ringer som ngn skrev...

Enligt stallbacken så gäller:

Poängen räknas bara för den klass man tagit dem i och lägre, en placering i LA räknas tex inte för medelsvår.

För häst är det bara poängen tagna föregående år som avgör om man är uppklassad eller inte. Junior blir inte uppklassad ur medelsvår B, unga ryttare blir inte uppklassade ur S:t Georges och FEI:s program för unga ryttare.

För ponny är det poängen föregående år OCH nuvarande år som avgör. När en ponny har fått 50 uppklassningspoäng får den inte starta på lokaltävling längre.

Alltså, för häst så räknas föregåendes år poäng för innevarande år. Är det flera år sedan man tävlade så räknas man inte som uppklassad längre.

ursäkta en annan fråga, vill inte göra en egen tråd, men blir man aldrig uppklassad i hoppning på häst ? isåfall skulle man ju kunna nöta 90cm alltid ... tråkit ...

Har du inte tävlat på några år så kan du omöjligt vara uppklassad. :smirk:

Jo, det kan man om hästen tävlats av någon annan som inte tillhör familjen (lever under familjelika förhållanden). Det är hästen som får uppklassningspoängen, inte ekipaget.

om ekipaget är upplasat ur LB men inte ur LA så är det bara ut och tävla i LA

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka