uppkäk, framkäk, bakkäk skillnaden?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare shantung1987
  • Startdatum Startdatum
S

shantung1987

Hej!

Jag undrar om någon kan förklara skillnaden mellan framkäk, bakkäk och uppkäk? Kan man fästa alla tre typerna i en sadel istället för i selen?

Sv: uppkäk, framkäk, bakkäk skillnaden?

Framcheck är den delen som sitter på huvudet, bakcheck är den delen som går mellan nacken och selen/sadeln och uppkäk är hela alltet :idea:

jo det går att fästa checken i sadeln men då måste du ha en hake istället för den där läderlappen som brukar finnas på checken (hoppas du fattar va jag menar ;) ) :)

Liknande trådar

Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: Luzzan
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 214
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden