Uppgifter i stambok?

HeJe

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja veta mer om mitt sto's avkomma och hennes egna syskon, vad de presterat m.m. Står sådana uppgifter i stamboken eller var ska jag vända mig för att få reda på mer om släktingars ev prestationer?

/HeJe

Sv: Uppgifter i stambok?

Lite beroende på vad det handlar om för ras...
För att få reda på tävlingsresultat kontaktar du ridsportförbundet (eller annat sportförbund, exv trav el galopp).
För premierings- och utställningsmeriter, kontakta rasföreningen (ASVH om det är halvblod).
I stamböckerna brukar mest bara hästarnas namn och härstamningar stå...

Hoppsan... :o
Rasen har förstås betydelse för svaret... Hon är svenskt halvblod och har ett stamboknummer.
Finns det något annat sätt än stamboken att få reda på vad syskonen och avkomman har för pappor, namn och reg.nummer, eller ska jag "börja" med stamboken för att sedan gå vidare?

Tack för svaret i alla fall!

HeJe

Du kan nog börja med stamboken om du tycker det är kul att leta där!
Annars ringer du till ASVH och ber dem hjälpa dig.. :)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 782
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 875
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025