Uppfödning av galoppörer

O

Orkan

Hur funkar galoppuppfödningen? Tar folk föl på sitt sto som står hemma i egna stallet eller är det större stuterier, inackorderade ston eller vad är vanligast?

På travsidan är det väl ganska vanligt att folk har sina ston helinackorderade nån stans medans detta inte är så vanligt på halvblodssidan.

Jag är alltså intresserad av att veta om det kan finnas något intresse av att ha avelsstona helinackorderade?

Sv: Uppfödning av galoppörer

Finns alltihop. De flesta uppfödare har kanske inte mer än 2 ston. Finns någon statisktik på galoppsports hemsida.

Många har sina ston helinackorderade. Eva Pettersson i Bara har inackorderingar. Allt från fölston till åringar fram till auktionen. Hon är dessutom veterinär och det gör ju inte saken sämre!

Sv: Uppfödning av galoppörer

Kul att du nämde Eva, jag var nämligen nere och lämnade mitt sto för seminering hos henne för nån vecka sen!

Jag funderar på att ta emot avelsston för helinackordering och är mer intresserad av fullblod än av travare men vet inte alls hur vanligt det är.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej Undrar lite hur ni gör med fölvisningar? Är det många som ska visa? Hur mycket har ni hanterat fölen innan. Jag skulle jättegärna...
Svar
2
· Visningar
963
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 176
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka