Uppfödare

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare veronican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 764
V

veronican

Nu har jag letat och sökt på nätet, men har svårt å hitta nån översiktlig information, så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

Är det någon som vet hur man hittar information om var och vilka uppfödare och stuterier som finns i ens område?? Finns det något slags register där man registeras som seriös uppfödare, om man har det som företag och verksamhet eller vad faller det under?

Enormt tacksam för svar :bow:

Sv: Uppfödare

Det bästa sättet är att man försöker kontakta en lokal avelsförening. Det finns väl inget direkt register annars...

På ponnysidan finns ju alla som har registrerade stuterinamn listade på SPAF, men inget sånt finns för halvblod t.ex, vad jag vet.

Det finns lokala avelsföreningar? (du ser, jag har visst lite å lära här :p ) :D
Vart hittar man dem tro?
:bow:

Bra att det finns nåt slags register på ponnysidan men hade väl varit bra om det funnits även för tex halvblod...

Man kan t.ex kolla vilka föreningar som är anslutna till Spaf, ASVH och SH.
I vår hemtrakt finns t.ex Sydöstra Sveriges Ponnyförening och Södra Kalmar läns Halvblodsklubb.
Det är ju de lokala avelsföreningarna som anordnar kvalitetsbedömningar och treårstest. På vissa platser är det samma förening för stora och små, hos oss är det, som sagt, uppdelat.

www.asvh.se kan man gå in på organisation och medlemsföreningar. sen gå in på "sin" förening (i ditt område) o är hemsidorna bra där så finns de länkar eller kontaktuppgifter till olika uppfödare i de området.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
990
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 564
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka