Uppfödare här inne?!

Sv: Uppfödare här inne?!

Men de fanns inte 2005 när inlägget skrevs ju:D

Gnist sysslar väl med frysboxavel, om jag minns rätt.

*vad snabb du var:D*

Nu har vi inga schäfrar, inte lätt att hitta vackra, friska sådana med bra mentalitet, helst inte när man jämför med vår "super-tik". ;)

Jag kan räkna upp iaf ett tiotal kennlar med hundar som passar in på din beskrivning. Möjligen vet jag inte vad du anser vacker så där kan det tryta...

Jag föder upp korthårstax.
Jag är själv "uppfödd" på en Dobermannkennel.
Arbetade i ungdomen som kennelflicka på flertalet olika kennlar.

Har sen 2003 egen registrerad kennel.
Valet av ras var enkelt. Med jaktintresse och då synnerhet jakt med drivande hund.
Jag heltidsarbetar med vanligt jobb.

Kennelhjälp anställs när det inte går att kombinera jobb, semester och valpkull.

korthårig tax? jag trodde det bara fanns strävhårig, slärhårig och långhårig:confused:

kan ni inte skriva vad kennlarna heter också?

Jag har haft mitt kennelnamn sen 2006 och väntar nu på att äldsta tiken ska börja löpa nu så att jag får ta min första kull.
Jag kommer att satsa på Irländsk röd setter eftersom det är en ras som passar mig och min familj.
Jag är mammaledig, annars diplomerad hundfrisör vilket gör att jag planerar köra igång trim/hundsalong när mammaledigheten tar slut.

Leva på hunduppfödning? Knappast, däremot är det en givande hobby. Hobby=höga kostnader och utgifter innan eventuella inkomster kommer in.

Vem här inne är uppfödare och av vilken ras?
Jag har en hobbyuppfödning sen något år tillbaka, tagit en tax kull och 3 dv schnauzer kullar. Men nu så ska det bli tax för hela slanten.
Gör du det på heltid eller vad arbetar du med?
Jag går hemma om dagarna, praktiskt när man föder upp. Behöver aldrig ta ledigt och förlora inkomst.
Hur länge har du hållt på och hur valde du ras?
Första kullen togs 2003, taxar är min absoluta favorit hund, passar mig jättebra

Vem här inne är uppfödare och av vilken ras?
Familjen (mamma) har uppfödning av Golden Retriever
Gör du det på heltid eller vad arbetar du med?
Man behöver väl inte vara arbetslös för att föda upp en kull sådär vart annat år, men däremot jobba deltid när man har fyra galna golden. Mamma jobbar inom vården, för övrigt.
Hur länge har du hållt på och hur valde du ras?
Kennelnamnet ansöktes 2002, sedan dess har vi tagit en kull 2004 och en 2007 (gått tom emellan). Planerar en kull nästa höst. Jag vet inte varför mamma är så insnöad på Golden. :p

Gnist

Vad andvänder du border collien till är det vallning? har funderat på att skaffa mig en. å den ska användas till vallning. vart bor du nånstans?

Anna

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Myrten
·
Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 345
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka