Uppdrag granskning om LSS

Killaloe

Trådstartare
Alltså mitt hjärta gick sönder lite av det här programmet. Hur kan det får vara så här? Hur kan det få fortsätta?

Jag blir även så otroligt provocerad av chefen i början av programmet - dom har ju uppenbart jättestora problem på boendet och jag förstår inte hur han kan sitta och ens försöka försvara eller förklara ex nedläggningarna.

Är det fler som kollat? Vad har ni för tankar kring det här programmet och problemen som tas upp?
 
Jag klarar inte av att se dessa typer av program. Börjar koka. Såg endast bitvis och läste på SvT nyheter om fallet när de skållade och även om dödsfallen.
Sådanna människor ska inte jobba med ett så viktigt jobb :rage:
Riktigt, riktigt fruktansvärt.
 
Jag har jobbat på korttids för barn och ungdomar i tio år. Jag blev så illa berörd av programmet, både ledsen och arg. Var finns empatin?
Det stället som jag jobbat på har en god värdegrund och bestraffning, fasthållningar etc finns inte på kartan.
Ja det undrar jag också - varför är det så många som jobbar med människor som uppenbarligen är totalt olämpliga.

Och att barnen/ungdomarna/vuxna inom LSS inte ses som människor med egna känslor, behov och rättigheter.

Jag jobbar ju också på kortis och visst, vi är långt ifrån perfekta och gör fel - men det är ju så långt ifrån det som visas i programmet när det gäller hur vi jobbar.
 
Jag har jobbat på korttids för barn och ungdomar i tio år. Jag blev så illa berörd av programmet, både ledsen och arg. Var finns empatin?
Det stället som jag jobbat på har en god värdegrund och bestraffning, fasthållningar etc finns inte på kartan.
Ja jag förstår verkligen inte. Hur kan någon med samvete göra så? Och hur kan någon vilja välja ett sådant arbete när de missköter sig så totalt?
Och ledningen vad görs??!
Klarade inte av att höra undanflykter på undanflykter, det räcker nu!
 
Inte förvånad, men jag orkade inte se programmet. Samtidigt som man borde - för ju fler som ser, desto sannolikare att granskningarna fortsätter :(
 
Jag har inte sett programmet men läste en kort artikel om ännet på svt nyheter igår. Håller med om att det trasar sönder hjärtat.

Det övergår helt mitt förstånd hur det kan gå till på sådant vis. Och hur har människorna fått jobbet????? Det är en jävligt ond värld vi lever i vad det verkar :( Trots att jag vill tro att det är tvärtom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 894
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 486
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 945
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp