Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, tack. Blev orolig att något hänt.@EZMK Kollar i dagbokstråden, så er du att hon tagit en paus från buke.
Jag brukar tänka att många gånger räcker det med lite vila och TLC, det är ju liksom ofta det som ordineras av vet ändå i ursprungsläge om inget annat. Det vet man ju själv om man råker sträcka sig, trampa snett osv att det repar sig själv ofta. Sen att man kan kolla upp om det inte vill ge med sig. Så vi håller tummarna att Donna helt enkelt studsar tillbakaLänge sen det blev uppdatering här. Spinner vidare på mitt inlägg i dressyrtråden, knappt sovit i natt. Bara oroat mig över hästen. Dom andra i stallet tycker jag skall avvakta lite, men mina tanker går mest åt att boka vet tid. Hon har ju mest gått i skogen hela vintern och sen på lina i ridhuset. Försöker tänka vad som kan ha hänt, men känns ju inte alls bra när man skall sätta igång med dressyren och sen är hon oren även om det är en liten hälta så känner jag mig sjukt nojjig över vad som kan orsakat det. Har många i min närhet som fått dystra prognoser, så katastrof tankarna drar ju iväg direkt. Nu hade vi ju storm i veckan och vet dom körde rally i hagen då, om hon lyckades göra något där. Men
Fikk litt mer snø i kveld, og jeg bor sør i Norge!!!Vad kul att ni är igång @MimmiNO ! Det är sådan kontrast mot hur vi har det här med sol och vår a la Skåne.
Dagens planerade vilodag blev istället lastträning plus lite utforskning/backträning. Lastningen gick hon rätt på, känns bra att checka av lastningen då och då även om vi åker regelbundet. Sedan ut på tur! Jag är så himla trött på bootsen som inte sitter alls bra utan bara glider ner och runt, verkning nästa vecka hjälper förhoppningsvis lite. Men vi tog en barfotatur och backtränade lite samt utforskade en stig som gick genom lite dy och vatten, Elsas ick-objekt. Men hon tuffade på och gick genom vatten, hoppade diken och var liksom med på mina konstiga idéer om att se vart vi hamnar, även om det mest var återvändsgränder och inga nya roliga stigar hittades.
Jag bodde i Stavanger innan så det känns som att jag förknippar Norge mest med regn och inte mycket snö Regnet kommer man inte undan här heller men man lär sig att stå ut och manövrera det och det är sällan något som hindrar en på samma sätt som längre period av snö och is.Fikk litt mer snø i kveld, og jeg bor sør i Norge!!!
Vil så gjerne flytte sørover, men ønsker meg et sted med skog til utritt OG mildere vintre uten at det betyr regn sidelengs i 4 mnd.
Kul med pälsen, min vita ponny är tvärt om - sommartid ser jag att hon har prickarDetta börjar kännas som en dagbokstråd men jag tänker power through ändå.
Idag hann vi med en tur innan hovslagaren kom på besök för verkning. Elsa, min lilla Elsa. Det är massa kor och kalvar på vägen mot galoppslingan, så för att ge en god upplevelse av dessa djur har hon fått morot när vi gått förbi och kollat på dem. Vilket har gjort att hon bara parkerar sig hos dem och väntar på godis numera. Man är ju inte dum
Hon var superfin och kvick på slingan, fina galoppfattningar från skritt och kunde bryta av och byta. Hon kändes himla glad och tillfreds i ätartränset som hon kallar det medan jag kallar det sidepull.
Visa bifogad fil 141907
Man ser också att sommaren är stundande då hon blir vitare och vitare ju mer hon fäller.