Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack allihop! Det var så fruktansvärt att se att hon var på väg bort och inte kunna hjälpa henne. Sån panik! Sambon körde oss till Strömsholm senare. Så får de ta hand om henne och kremera. Jag visste liksom inte vad jag skulle göra. Nu ömsom storgrinar jag och ömsom fattar ingenting.
Veterinären tror hon fått ngt anfall och att det gick fort var väl iofs bra. Både sambo och uppfödare sa att det är väl iofs bra att hon fick ett snabbt slut och i mattes armar hemma. Så jag försöker tänka så istället för att känna vanmakten över att inte kunnat rädda henne.
Hon borde ju haft flera år kvar. Känns så ofattbart! Och det är så otroligt tomt här hemma nu. Vi satt ju ihop 24/7. Så tacksam över att få haft den lilla knäppgöken till glädjespridare. Världens bästa lilla kompis! 😍
Vila i frid älskade vän! ❤️
Visa bifogad fil 69662

Men nej, så fruktansvärt! Så ledsen för din skull! Ta hand om dig så gott det går <3

Hon var så himla fin och verkade vara en så fantastisk hund <3

Min hund är uppenbarligen inte så förtjust i regnet.
Morgonkissen var snabb och sedan vill han snabbt gå in igen.

Nyss pep han och ville gå ut. Så jag öppnade dörren. Han skuttade nedför trappan och försvann in under förstubron. Och bajsade. Där regnade det inte.
Innovativt. :rofl:

Nu när hunden löper kan hon inte leka av sig med sina bästa kompisar längre eftersom de är hanhundar, så jag har lärt henne hämta bollen när jag kastar den. Vet inte varför jag inte gjorde det mycket tidigare, när det ändå är en retriever. Hon älskar det verkligen och glömmer allt annat när bollen kommer fram. Bara att ta med henne ut och leka en kvart, sedan är hon trött och lugn en bra stund. Är man ute på gården och grejar med något får man ta små pauser ibland och kasta boll. Ännu bättre om man går ner till sjön och kastar ut i vattnet så hon får simma, kommer bli väldigt mycket av det i sommar. Fast det måste vara en flytande boll, det räcker det är 20cm djupt så klarar hon inte ta bollen från botten.

Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Vilket oerhört trauma, jag beklagar verkligen! :heart

Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Åh, vilken mardröm, vet inte vad jag ska säga men det gör ont i mig bara att tänka på det

Fortsättning på Daisys mystiska kissbesvär som jag skrivit om tidigare: hennes provsvar kom tillbaka helt utan avvikelser (ingen lepto, inga läckande proteiner, i övrigt fina värden nu) och veterinären tyckte helt enkelt att vi åtminstone just nu får avfärda hennes kissbeteende som just en beteendeförändring, för det finns ju ingenting fysiskt som kan förklara varför hon kissar 10-15 gånger på en promenad. Jag börjar nästan undra om hon helt enkelt har tagit efter hanhunden vi är hundvakt åt på dagarna. :p Så vi får fortsätta hålla koll på allmäntillståndet och mäta hur mycket hon dricker men försöka slappna av lite.

Lite ambivalent. Superglad att det inte är något fysiskt fel på henne, fortfarande lite jobbigt att inte kunna släppa garden helt.

Fortsättning på Daisys mystiska kissbesvär som jag skrivit om tidigare: hennes provsvar kom tillbaka helt utan avvikelser (ingen lepto, inga läckande proteiner, i övrigt fina värden nu) och veterinären tyckte helt enkelt att vi åtminstone just nu får avfärda hennes kissbeteende som just en beteendeförändring, för det finns ju ingenting fysiskt som kan förklara varför hon kissar 10-15 gånger på en promenad. Jag börjar nästan undra om hon helt enkelt har tagit efter hanhunden vi är hundvakt åt på dagarna. :p Så vi får fortsätta hålla koll på allmäntillståndet och mäta hur mycket hon dricker men försöka slappna av lite.

Lite ambivalent. Superglad att det inte är något fysiskt fel på henne, fortfarande lite jobbigt att inte kunna släppa garden helt.

Alltså, min Ebba kissar också jävligt mycket på en promenad. Jag har alltid tänkt att hon revirpissar? Som om hon vore en hane, pga nosar, och kissar sen en skvätt. Blir ännu oftare när hon löper...

Alltså, min Ebba kissar också jävligt mycket på en promenad. Jag har alltid tänkt att hon revirpissar? Som om hon vore en hane, pga nosar, och kissar sen en skvätt. Blir ännu oftare när hon löper...
Humla med! Särskilt nu med valpen, för då ska hon ju kissa över hans fläck med :rofl:

Men kan förstå att det känns oroväckande som ett förändrat beteende @Happimess
Hur gammal är hon?

Humla med! Särskilt nu med valpen, för då ska hon ju kissa över hans fläck med :rofl:

Men kan förstå att det känns oroväckande som ett förändrat beteende @Happimess
Hur gammal är hon?
Hon är två år om någon månad, och precis som @Sleepan säger om sin Ebbas så har min Daisy också kissat extremt mycket när hon löper. Men mellan löpen har det varit 2-3 gånger per promenad, och plötsligt blev det över tio. Jag avfärdade det första bara som en beteendeförändring, men sen pratade jag med veterinären som ändå tyckte det skulle utredas ordentligt. Men som sagt, nu är ju det mesta uteslutet, så jag får väl försöka vara lugn i att det är revirkissade och att hon efterapar hanhunden hon sällskapar med :D

Hon är två år om någon månad, och precis som @Sleepan säger om sin Ebbas så har min Daisy också kissat extremt mycket när hon löper. Men mellan löpen har det varit 2-3 gånger per promenad, och plötsligt blev det över tio. Jag avfärdade det första bara som en beteendeförändring, men sen pratade jag med veterinären som ändå tyckte det skulle utredas ordentligt. Men som sagt, nu är ju det mesta uteslutet, så jag får väl försöka vara lugn i att det är revirkissade och att hon efterapar hanhunden hon sällskapar med :D

Ah, missade att kissandet var nytt... Men kanske kan vara så att hon plötsligt blivit mer noggrann med att kissa över andras, pga åldern? Ingen aning, men spånar😅

Idag har vi haft en sådan där underbar dag som jag kan leva på länge. Han har sakta med säkert blivit piggare och gladare. Inga hela dagar där han bara velat ligga i soffan längre. Kanske en eftermiddag eller kväll som han dragit sig undan, men väldigt lite totalt sett. Vi har kunnat sätta in medicinen för inkontinens på en minimal dos och det funkar. Hurra!
Och i eftermiddags hade vi privat träning med spår. Det är säkert 7-8 månader sen vi spårade sist. Och ändå gick det så himla bra. 2 personspår med vinklar och 1 viltspår. Han är trött i knoppen och matte är trött i kroppen!. Precis som det ska vara.
Ge mig fler av dessa dagarna, tack! :)

När mina hundar varit unga så har de kissat någon enstaka gång per promenad, när de sedan börjat bli vuxna även mentalt (typ 2-3 år gamla) så har kissandet ökat just pga revirmarkeringar... Aysu är en sån där rolig tik som, även nu när hon är kastrerad, backar upp på saker eller sätter ena benet på ett träd eller en sten för att verkligen komma åt att kissa på rätt ställe :p Ju längre vi är ute, desto fler gånger kissar de. På något märkligt sätt verkar de alltid kunna klämma ut liiiiite till. (och jo, alla mina 4 tikar har hållit på så)

Nessie har varit hemma och vänt igen, fick hem henne i fredags av något motvillig syster och hennes man. Nu råkade jag stöta på dom imorse på bk då jag ville träna hundarna lite snabbt innan jag ska sova. Hade hunnit träna en runda med alla utom Nessie så hon fick hänga på dom för att få köra ett pass. Ikväll ska syster på brukskurs och ska träna Nessie lite då också, hennes plan är att tävla Nessie sen för det skönt med en stabil hund när man själv är ovan :).
Nessie själv älskar att vara hos syster numera då hon får ordentlig genomträning och slipper ouppfostrad slyngel valp, få se när hon får komma hem igen..

Tant traskade ut ur sovrummet mitt i natten, satte sig mitt på golvet och bajsade väldigt löst samtidigt som hon gick runt i lägenheten. Trött matte och sambo gick efter och plockade och skurade, sen gick vi ut för att se om det skulle komma något mer men nope. Vaknade till en fin liten hög vid matbordet och en pudel som hade vääldigt bråttom ut. Blir skonkost och hålla tummarna, vet att det har förekommit giardia i kommunen och det är verkligen det sista vi behöver 😬

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
825
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 025
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka