Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår varför labrador är en vanlig ras för servicehundar :heart

Knut är verkligen den mest underbara, roliga och coola hund jag haft. Han balanserar upp min DSG som är lite nervöst lagd men Knut han är bara glad och trygg!
Hade hoppats på det och därav blev det en labbe men att min DSG skulle blomma ut såhär (hon va inte så glad i Knut när han va liten dock:angel:) hade jag nog inte trott 🥰
Glad och busig på promenader och fått världens fart även om hon inte gillar kylan.

Sen kan Knut gå och rota bland pappersinsamlingen och komma in med en låda på huvudet och jag håller på att skratta ihjäl mig 😂

Livets hund
Känner igen det så väl 😍 har haft många hundar innan och älskat dom till månen och tillbaka. Men det här är på en annan nivå(tyvärr skrämmer det mig, så hårt som jag sörjt dom andra, hur ska jag hantera det den dagen Toke vandrar vidare?).
Allt är så enkelt och roligt med honom. Och på något vis så vet han exakt när jag behöver ha honom extra nära❤️ glad, lugn, sprallig, orädd, mjuk. Allt på samma gång.
Verkligen livets hund, älskade labbepojk 😍
20231215_113112.webp

Idag har Tay och Nike fått va en sväng på hundsim. Fröken Nike som vägrar gå i blött gräs, vattenpölar eller bada öht hoppade glatt i poolen och simmade. Det är rätt behaglig temperatur i vattnet nu när det kallt känns vattnet varmt 😁.
Tay var inte lika förtjust men det blev bättre och bättre. Efteråt fick de sitta på vibbplatta en stund.

20231220_142205.webp

Imorgon ska jag på privatlektion med Spock I agility, det ska bli spännande då hon som är instruktör är duktig på distanshandling. Jag kan ju inte springa, eller jag ska inte springa då enligt min fysio så kommer jag göra illa mig (mer) så jag behöver nån som är duktig och kan hjälpa mig och ta hänsyn till mina begränsningar.

Känner igen det så väl 😍 har haft många hundar innan och älskat dom till månen och tillbaka. Men det här är på en annan nivå(tyvärr skrämmer det mig, så hårt som jag sörjt dom andra, hur ska jag hantera det den dagen Toke vandrar vidare?).

Tänker på det med 🙈 Planen är att skaffa en till innan

Man trodde ju att det skulle lugna sig med hyss här hemma när Sid är borta.

...man trodde fel! Igår så har Lemmy letat åt en förpackning chili ölkorv som låg i min väska, och inte nog med det så åt han upp en läppsyl också. Herregud hunden, du är 8 år snart och har inte hållit på såhär förut, varför börja nu...:arghh:

Tänker på det med 🙈 Planen är att skaffa en till innan
Det är alltid bra att ha minst två hundar av den anledningen... Själv är jag väldigt glad åt att jag fick hem min Lily innan Aysu lämnade mig. Lily gjorde det lättare för mig att ta mig igenom allt, och har visat sig vara en till "once in a lifetime"-hund, sådär på ett sätt som jag trodde att inte var möjligt. Herregud vilken fantastisk liten dam hon är.

Hur hade ni gjort? Bog skakar på huvudet några gånger per dag, tycker det är lite skönt om man kliar på örat, har lyst med ficklampa och kan inte se att någonting alls är fel. Är det att försöka boka en tid hos veterinären direkt för att se om det är något eller vad gör man. Har aldrig haft öron-problem på en hund. :confused:

Vi åker till stugan om några dagar, i Hälsingland, men det finns väl säkert veterinär där med om det blir öroninflammation.

Jag hade gjort det vanliga, dvs tempat, kollat öronen om de luktar eller ser geggiga ut.

/tanten som levt ett liv med hängande hundöron - dvs gegg lite då och då

Hur hade ni gjort? Bog skakar på huvudet några gånger per dag, tycker det är lite skönt om man kliar på örat, har lyst med ficklampa och kan inte se att någonting alls är fel. Är det att försöka boka en tid hos veterinären direkt för att se om det är något eller vad gör man. Har aldrig haft öron-problem på en hund. :confused:

Vi åker till stugan om några dagar, i Hälsingland, men det finns väl säkert veterinär där med om det blir öroninflammation.

Skulle spola ur några gånger med örondroppar i ett par dagar. Det är rådet jag fått från vet tidigare, de har inte hittat nåt de gånger jag bett dem kolla utan har fått örondroppar att spola med så numera har jag lite is i magen och kör det och är beredd att åka in om hunden blir sämre.

Samtidigt hatar jag att behöva vela inför en helg, inte kul att försöka hitta veterinär på jourtid och inte billigt heller..

Jag hade köpt nån öronrengöring och kört en kur några dagar 😊

E5184854-9D4F-4530-B8F8-48660EAF0283.jpeg

Den här jag brukar jag använda på mina öronhundar, finns receptfritt😊

Senast ändrad:
Skulle spola ur några gånger med örondroppar i ett par dagar. Det är rådet jag fått från vet tidigare, de har inte hittat nåt de gånger jag bett dem kolla utan har fått örondroppar att spola med så numera har jag lite is i magen och kör det och är beredd att åka in om hunden blir sämre.

Samtidigt hatar jag att behöva vela inför en helg, inte kul att försöka hitta veterinär på jourtid och inte billigt heller..
+ @startpompe Tack för råd!

Så drygt med långhelg på G.

Å andra sidan lär det inte finnas tider imorgon någonstans. :banghead: Ska gå och köpa örondroppar och spola med.

Kör! Det är sjukt kul och du har ju så många hundar att du knappt behöver göra mer än att hålla dig stående. :laugh:
Problemet uppstår när man misslyckas med att stå och det är 500 meters brant nedfrösbacke att tumla utför :rofl: :rofl: :rofl:

Jag ska nog köpa mig en ny snowracer, nu har vi ju ändå fyra starka idioter som kan dra igen :D

Alternativet är att övertyga mina mycket skidentusiastiska grannar att det är helt säkert för dem att binda fast sig i mina galna hundar och ta en tur utan mig :idea::angel:

Lilla jämtens förstapris gick igenom kollegiet i veckan, med fin kritik 😃 ”En mycket lovande unghund som vet vad hon skall göra.” avslutade domaren den sammanfattande kritiken med.

I tisdags startade hon ett prov till, men fick tyvärr fatt i en riktigt orolig älg. Hon krigade på och fick verkligen visa sitt pannben, och domaren rekommenderar ett starkt andrapris.

I morgon har vi ett prov till :nailbiting: och skäller hon ett förstapris då, så har hon förhoppningsvis sina provmeriter färdiga för championatet. Det ska bli riktigt trist väder med typ snöstorm, så det kan nog behövas en rejäl portion tur… i morgon kan jag äntligen vara med live, och inte bara följa det via Tracker från kontoret :D

Det är intressant det här med kollegium, det känns väldigt noggrant på något sätt? Det finns inte på varken wachtelhundarna eller hos retrievers.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka