Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon försöker apportera älgen? :D

Hon gillar vatten :D simmar gladeligen efter både roddbåten och efter älgar :laugh:
När hon simmade över en sjö nu i höstas ångrade vi lite att vi lärt henne 🙄

Här lite apportering efter en simtur efter roddbåten i somras:

IMG_9537.jpeg

Hon gillar vatten :D simmar gladeligen efter både roddbåten och efter älgar :laugh:
När hon simmade över en sjö nu i höstas ångrade vi lite att vi lärt henne 🙄

Här lite apportering efter en simtur efter roddbåten i somras:

Visa bifogad fil 132569
Simmade över en sjö efter en älg alltså.
Hon är inte riktigt så badglad att hon bara får för sig att simma över en sjö utan anledning :laugh:

Jag som för många år sedan nu, ställde ut min hund för skojs skull, gick upp i ålders-klass så fort som möjligt.

Min hund var ett "måndags ex" så bättre att vara yngst i klassen och inte "färdigutvecklad" än äldst och sämst 😆

Harry trivs bra med att vara stallhund, tycker det är kul att komma dit och strosa runt, leka i halmen osv.
Han är chill i sadelkammaren när jag tar in hästen och under tiden jag borstar.
Precis när jag ska gå ut så blir han dock upprörd, skäller och försöker riva grinden.
Han blir tyst snabbt, vägen går jämns med stallet så jag hör tydligt om han skäller.
När jag kommer tillbaka är han lugn och inte överdrivet glad att se mig så han verkar mest bli upprörd över orättvisan i att han inte får följa med, inte över själva ensamheten.
Han har en aktiveringsboll med godis, dock är han en latmask som tycker att jag kan skaka ut godisarna åt honom 😆

20231121_103448.webp

Satte mig i soffan med hundarna. Sambon kom för att visa hur han aktiverat något gammalt youtubekonto han har. Nu är det tydligen hans "titta på tv med hundarna-konto" :rofl: ALLA rekommendationer där är "hund-tv" på olika sätt. Han påstår att de gillar att titta på det när jag är iväg och jobbar och han sitter hemma med dem.

Idag var vi till veterinären, som undersökte Tilda, och så togs röntgen på bogen på henne. Inget syntes på bilderna (skönt!), utan allt tyder på en inflammation i bogen, så 14 dagar Onsior 40mg/dag och inget lösspring under tiden, utan lugna promenader. Känns skönt att veta att det inte var något allvarligare! Men gud vad hon blev påverkad av det lugnande medlet, hon är fortfarande lite groggy, och då fick vi åka hem från veterinären vid halv 4...
Ingen idé att ta det med försäkringen heller, blev att kosta 3700 kr och min självrisk är 3000 kr + 25% 🙄

Harry väckte mig halv sju. Tassen i ansiktet och hysteriskt slickande, vakna matte!
Så brukar han göra om han måste ut. Men när jag vaknat till och tänkte gå upp la han sig i en liten boll och somnade om 😑
Tydligen ville han bara berätta att husse åkte till jobbet och han var jätteglad att matte var hemma så vi kunde ha sovmorgon.
Tack Harry 🙄
Självklart märkte Oscar att jag var vaken, kurrade, jamade och ville bli klappad.
Blev inget mer sova för mig.
Vid åtta väckte jag Harry och gick upp 🥱

Harry väckte mig halv sju. Tassen i ansiktet och hysteriskt slickande, vakna matte!
Så brukar han göra om han måste ut. Men när jag vaknat till och tänkte gå upp la han sig i en liten boll och somnade om 😑
Tydligen ville han bara berätta att husse åkte till jobbet och han var jätteglad att matte var hemma så vi kunde ha sovmorgon.
Tack Harry 🙄
Självklart märkte Oscar att jag var vaken, kurrade, jamade och ville bli klappad.
Blev inget mer sova för mig.
Vid åtta väckte jag Harry och gick upp 🥱
Så gör Oskar också. Slick och tass.
Om jag påstår att det går bra att ligga kvar somnar han om.
Lite irriterade dock att jag brukar gå på toa om jag ändå är vaken. När jag kommer tillbaka till sängen ligger han på min plats. Eftersom jag inte tänder utan trevar i mörker måste jag kolla noga var jag lägger mig så jag inte mosar honom :)

Harry grävde som en besatt vid skålen, trodde att den var tom men icke.
Däremot hade en kula hamnat på sidan och då måste han absolut ha just den, kan inte äta något mer ur skålen innan han fått tag i den!
Plockade fram den, gav den till honom och sen gick det bra att fortsätta äta ur skålen 🤣
20231124_160046.webp

Så gör Oskar också. Slick och tass.
Om jag påstår att det går bra att ligga kvar somnar han om.
Lite irriterade dock att jag brukar gå på toa om jag ändå är vaken. När jag kommer tillbaka till sängen ligger han på min plats. Eftersom jag inte tänder utan trevar i mörker måste jag kolla noga var jag lägger mig så jag inte mosar honom :)

Doris brukar också ta min plats när jag stiger upp. Jag brukar inte ha hjärta att be henne flytta på sig utan lägger mig under överkastet på andra sidan 😁

Nämen alltså hur gullig blev inte W hos frisören då? 😍 trodde aldrig jag skulle klippa av skägget och ögonbrynen på någon av mina men nu har jag sett för många gulliga bilder på skägg utan skägg så nu blev det gjort:

Bifogade filer

• IMG_3964.webp
    IMG_3964.webp
    90,3 KB · Visningar: 105
Har varit lite sugen på att testa Bozita torrfoder till Harry och nu när Vetzoo hade 25% beställde jag en påse Grainfree salmon and beef för små hundar.
Katterna är sitt med god aptit och jag vill verkligen ge Svenskt foder :)

Har varit lite sugen på att testa Bozita torrfoder till Harry och nu när Vetzoo hade 25% beställde jag en påse Grainfree salmon and beef för små hundar.
Katterna är sitt med god aptit och jag vill verkligen ge Svenskt foder :)
Har inte du gett alggutten? Inte nöjd med det? 🙂 jag håller precis på att vänja över på alggutten därför jag undrar 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka