Kan konstatera att min matgalna Ebrah inte(!) accepterar att jag lämnar henne hemma när det är middagsdags... I vanliga fall får monstren middag vid kl 17. Idag jobbade jag ungefär kl 16-19, så de fick lite större mellanmål vid 15:20 för att hålla sig nöjda tills jag kom hem igen. Ebrah hade inte varit nöjd
Det är inga som helst problem att lämna henne hemma ännu längre stunder om det är tidigare på dagen eller senare på kvällen. Men middagstid... Nope!
Nu ska jag som tur är inte jobba kväll förrän på fredag, och då kan killen jag träffar sluta tidigare på jobbet och komma till hundarna så att det blir lugnt ändå och när jag väl lärt mig jobbet så kommer hundarna kunna vara med under arbetsdagarna. Men ja. Man hade ju kunnat tänka sig att en vuxen hund hade varit duktig nog att inte bete sig som ett as bara för att hon inte får middag samma klockslag som vanligt... Lily? Inga problem alls. Så otroligt okomplicerad hund. Även om jag såklart märker på henne också att hon helst vill ha saker på sitt sätt så accepterar hon annat också.
Så, jag ska försöka nu att vänja Ebrah vid senare middag. Det lär ändå behövas med tanke på vintertid osv...