Precis som Ebba
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har Rukka Form y sele i orange, sitter bra på valpen trots att den bara går att ställa runt hals och buk.Försöker hitta en till sele… hon har en Rukka Solid som vi båda gillar. Men det är inte skitlätt att hitta en till modell som sitter bra. Och helst är orange, för att jag har fått för mig att jag vill ha en sån…
Scandic, om de finns på orten du ska till?Nu har vi fått veta helg för MH Kommer göras tillsammans med resten av kullen, på uppfödarens önskemål, så det blir en rejäl resa dessutom (70 mil enkel väg) och att leta hotell som låter en ha med hund. Känner mig lite stissig just nu
Nu har vi fått veta helg för MH Kommer göras tillsammans med resten av kullen, på uppfödarens önskemål, så det blir en rejäl resa dessutom (70 mil enkel väg) och att leta hotell som låter en ha med hund. Känner mig lite stissig just nu
Jag "vinner" med nätta 130 mil enkel väg. Har inte riktigt bestämt mig för om vi ska flyga eller bila än. Bila kräver semesterdagar men med tanke på hur stabilt det varit med flyg, där hunden dessutom behöver åka cargo, på senaste vette fan om vi vågar chansaScandic, om de finns på orten du ska till?
Skulle också vilja göra kull-MH men med dryga 120 mil för några av valparna så kommer det inte bli så
Scandic, om de finns på orten du ska till?
Skulle också vilja göra kull-MH men med dryga 120 mil för några av valparna så kommer det inte bli så
Jag "vinner" med nätta 130 mil enkel väg. Har inte riktigt bestämt mig för om vi ska flyga eller bila än. Bila kräver semesterdagar men med tanke på hur stabilt det varit med flyg, där hunden dessutom behöver åka cargo, på senaste vette fan om vi vågar chansa
Funkar det med tåg från er? Jag är ju på båda "valpplatserna" och varierar mellan tåg och bil. Flög ofta förr, även med hund i cargo, men har upptäckt att tåget är himla smidigt. När jag bokar liggvagn med hund får vi egen kupé vilket är otroligt skönt!Jag "vinner" med nätta 130 mil enkel väg. Har inte riktigt bestämt mig för om vi ska flyga eller bila än. Bila kräver semesterdagar men med tanke på hur stabilt det varit med flyg, där hunden dessutom behöver åka cargo, på senaste vette fan om vi vågar chansa
Samma här, trots att jag flög hit min Lily. Hon åkte dock i samma bur som sin bror. Hade inte velat skicka henne ensam. Det gick jättebra för henne, men ja, läskigt ändå (sedan gissar jag att bilen är mer miljövänlig än flyget, vilket också är en aspekt jag skulle väga in i beslutet)Jag hade bilat. Men så har jag heller aldrig åkt flyg med hund, och tycker det verkar lite otäckt, så det är en högst personlig preferens.
Ot men att flyga med hund är hur smidigt som helst och inte alls otäckt, bara hunden är miljöstark och tål lite oväsen, skrammel och sånt.Jag hade bilat. Men så har jag heller aldrig åkt flyg med hund, och tycker det verkar lite otäckt, så det är en högst personlig preferens.
Ot men att flyga med hund är hur smidigt som helst och inte alls otäckt, bara hunden är miljöstark och tål lite oväsen, skrammel och sånt.
Och van att sitta i bur!Ot men att flyga med hund är hur smidigt som helst och inte alls otäckt, bara hunden är miljöstark och tål lite oväsen, skrammel och sånt.
Ja, självklart behöver det ju övas för sig att vara i buren med dörren stängd och att den ska vara en trygg plats. Men själva flygandet är inget problem för en stabil hund tänker jag. Min unghund har flugit som valp och nu som ettåring, och förutom att han såklart hade fått vara i buren ett par gånger innan flygresan som valp så övade vi inget speciellt. Nu ett år senare tog jag bara fram buren nån dag innan vi skulle resa och checkade av att han var okej med att gå in i buren och att dörren stängdes.Och van att sitta i bur!