Hemma efter en sjukt lång dag.
Ställde ut Lily som mycket väntat fick "very good". Ställde ut Ebrah som fick Excellent, vann bruksklassen och sedan blev slagen av hanen i tävlan om BIS-bruks. Ställde ut en tik i öppenklassen, även hon fick very good (det var mååånga som fick det idag).
Dömde sedan barn med hund och tre jätteduktiga unga barn kämpade för att visa sina hundar så bra som möjligt. Fick domargåva och massor av applåder för det, det var kul
Och så hade vi inofficiell COO-utställning. Lily hade en konkurrent, superfin, domaren fick beslutsångest men valde att ge vinsten till konkurrenten. Sedan dömde jag alla "vanliga vuxna" samt veteraner. Fick beslutsångest när jag skulle döma vuxna hanar, hade velat ha två på delad förstaplats. SÅ fina vinthundar vi har här ändå
Och folk runtomkring på utställningen var otroligt positiva till vårt lilla privata arrangemang och vill att det ska bli ännu större nästa år, så det satsar vi såklart på då.
Och justja, jag råkade bli ansvarig för att tillsammans med en vän fotografera alla BIS-vinnare i de olika klasserna och så ska jag även skriva en artikel till rasklubbens tidning. Jag har knappt suttit ner en minut under hela dagen och har pratat med så mycket människor att jag undrar hur energin räckt till.
Så, totalt sett en mycket lyckad dag. Jag har verkligen uppskattat allt det sociala och mina damer har skött sig utmärkt
De har vilat, fått lite promenader, sprungit i ring, vilat lite mer osv. Nu är de också helt slutkörda. Imorgon blir det bus i rastgård och vila.