Vi har rallykurs ikväll, och det ska regna hela dagen och hela kvällen. Super kul med en Milou
Men vi ska fika tillsammans innan. Är lite nervös för det, alla utom jag och en till har tränat ihop i 10-12 år och det här är första gången jag går mästarklass och avancerad med Milou och dom har gått samma kurs i alla dom 10 åren. Tränade lite avancerad med Alvin och har kört med Milou själv men så här på kurs är det helt nytt och jag är minst 30 år yngre än alla andra och Milou är yngsta hunden också. Plus att jag med min autism tycker såna här fika grejer är jobbiga, att veta när jag ska prata och vara tyst, inte avbryta, visa intresse, prata om rätt saker, inte gå in i mig själv som en snigel i skalet och inte zooma ut och tappa omgivningen. Men det kan ju bli väldigt roligt att bara få prata hund, hund, hund med andra som brinner för det.
Har lagt om vårt fotgående och jösses vad klurigt det blev. När jag ändrade kroppsspråk och teknik kunde Milou inte ens förstå orden sitt eller ligg. Han bara tittade på mig och viftade lite osäkert på svansen. Men nu börjar det gå bättre men inte alls som förut, men när vi fått ordning på det blir det bra, snyggare och lite proffsigare. Mer åt lydnadshållet eftersom min instruktör tävlar i det med sina hundar.
Har tävling 1 maj också.