Är det någon som vet hur det är med @AraSlei? Det var länge sen jag såg till henne och hundarna här![]()
Tackar som frågar, det är bara fint med mig och hundarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som vet hur det är med @AraSlei? Det var länge sen jag såg till henne och hundarna här![]()
Sätt en lång lina på leksaken, så kan du kasta den, dra den till dig igen och hålla på så? Eller lär honom apportera leksaken?Torsten sitter invid mig och gnäller.
Han vill att jag ska kasta en leksak. Och gå efter honom och kasta den igen. Alltså ett evigt vandrande fram och tillbaka i huset efter honom.
Jag är ingen lektant och han behöver en. Jag försöker men ger upp efter en stund. Har aldrig tidigare haft en hund som är så beroende av mitt lekande. Jag mår för dåligt idag för en långpromenad dessutom.
Föreslår att vi ska kompromissa. Han förstår inte hur jag menar![]()
Det är verkligen knepigt att hitta bra hundar ibland. För min del blir det ju import nu, just för att få en hund från rätt linjer. Går det inte att hitta bra podengos mer söderut i Europa? Inom flera av vinthundsraserna så är det iaf lättare framförallt i TysklandJag är så sjukt sugen på en hund till...En som inte är trasig, som kan vara med på allt. Nu är det nyår och alla sammanfattar och I mitt flöde dyker det upp bilder från lc-träningar med Pysslingen airborn. Eller med mig ögonblicket efter jag släppt med något marsvinsliknande tre meter framför och en meter upp... De är då häftiga när (om?) de springer. Mekaniken är så annorlunda än när de leker. Plötsligt är det gulliga borta och fokus är totalt. De är som superhjältar med en hemlig identitet
Hjärnan vet A)det är få podengo som springer som Pyssling - varför skulle han annars vara på så många bilder? B) statistiken är emot att jag skulle hitta en som sprang, höll och gick att ha i möblerade rum C) det finns få prov att vara med i och jag skulle behöva åka runt i Norge på norska vägar
Till mina valpar har jag alltid knutit fast en leksak i ett långt resårband och sedan hängt i en dörröppning. Då kan valpen själv kampa, dra, släppa och jaga efter. Kan detta vara något för Torsten? Det behöver vara en mjuk leksak, annars inget speciellt.Torsten sitter invid mig och gnäller.
Han vill att jag ska kasta en leksak. Och gå efter honom och kasta den igen. Alltså ett evigt vandrande fram och tillbaka i huset efter honom.
Jag är ingen lektant och han behöver en. Jag försöker men ger upp efter en stund. Har aldrig tidigare haft en hund som är så beroende av mitt lekande. Jag mår för dåligt idag för en långpromenad dessutom.
Föreslår att vi ska kompromissa. Han förstår inte hur jag menar![]()
Nix, tror inte det.Till mina valpar har jag alltid knutit fast en leksak i ett långt resårband och sedan hängt i en dörröppning. Då kan valpen själv kampa, dra, släppa och jaga efter. Kan detta vara något för Torsten? Det behöver vara en mjuk leksak, annars inget speciellt.
Jag skulle nog säga att det inte är så ovanligt att en vuxen hund inte leker själv. Kan dock säkert bero på ras. Som valp lekte min hund massor både själv och med mig. Men nu som vuxen leker han inte mkt själv, han kan ibland leka en kort stund själv med en leksak, utöver det så kan han ibland ligga och tuggar på sina leksaker. Men inte mer än så. Han älskar dock att leka med mig, lek är en av hans bästa belöningar. Fnatt kan han ju få och då springa runt, särskilt med leksaker som består av boll på snöre (det är tydligen kul att däng runt med bollen) men lek är bäst med mig. Vilket är toppen i vår träning.Nix, tror inte det.Jag behöver vara involverad i leken. Det är bara en boll han kan leka själv med, under korta stunder
Och så petflaskor - som han tuggar korken av....
Norskarna har ett gäng som iaf springer hyfsat med podengomått mätt. Problemet är att portugiserna inte anser att de ska springa och då blir det inget kvar utom vänstervarvDet är verkligen knepigt att hitta bra hundar ibland. För min del blir det ju import nu, just för att få en hund från rätt linjer. Går det inte att hitta bra podengos mer söderut i Europa? Inom flera av vinthundsraserna så är det iaf lättare framförallt i Tyskland![]()