Kan det vara så att du beter dig något annorlunda på tävling och att det påverkar henne? Hundar känner ju av vår sinnesstämning så om du tex är stressad så kan det ju påverka henne. Åtminstone jag har varit lite stress när jag tävlar .Åh, är lite nere över att allt ska vara så mycket svårare på tävling än på träning
Var på träningstävling i nw idag, och det gick ok med 2 av 4 klarade sök. Men på träning, även när vi åker iväg till ny plats så går det så mycket bättre (även på okända gömmor..)
Samma förra helgen, då vi tävlade blåbärsagility två dagar i rad. Då var hon supertaggad men otroligt miljökänslig, så det går så långsamt och hon är så distraherad. På kursen dagen efter kunde hon istället springa mycket snabbare i en mycket (!) svårare bana. Vill ju kunna tävla på den nivån med
Vet att det är ett i-landsproblem, och att det mesta nog går att lösa med att åka ut på fler träningstävlingar, men det är så segt när man bara ser stegen som går åt fel håll och inte de som man tar framåt… och rätt tråkigt att lägga ut pengarna på det med om jag ska vara ärlig.
Behövde bara få det ur mig, så hoppas jag att vi kan ladda om igen!
Detta hjälper väl inte dig idag dock men kanske kan vara något att tänka på.