Cocker i utställningspäls (inkl ulligt behäng pga valppäls ej helt urfälld ännu) HOPPAR i hög med nedklippta kardborrar.
Tur att hunden är van vid pälsvård och helt ok med det. Tog sin tid att få bort eländet, speciellt som vi befann oss i stallet och jag bara hade min "bilkarda" och hästägarens Foxfire att tillgång.
Sen skäller djuret i bilburen när jag sätter henne där. Blir galen. När vi först testade gick det bra att ha henne i en box, men där skäller hon och nu då även i bilburen. Det här måste få en lösning, för annars kommer vårt liv att bli alldeles för begränsat. Mina gamla hundar kunde jag lämna på hotellrum osv, aldrig några problem. Rhiannon skäller när jag går hemifrån, men även om jag bara är på pizzerian i huset bredvid i tio minuter är det tyst när jag kommer hem. Har jag varit borta längre kan hon mycket väl se sömnig ut. Jag tror att stressmomentet är mer att jag går än att hon är själv. I stallet vet hon ju att jag finns i krokarna... Som sagt, detta problem måste få en lösning. Kardborrarna har jag lösningen på - kortare koppel på platsen nästa gång!