Men SHIT vad kul! Grattis! Klart du måste ställa på WDS!
Instämmer!
Tack så mycket!
Har bokat tid på måndag för att fixa pass och rabiesvaccinationen, har även bokat boende.
Det enda som fattas nu är själva anmälan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men SHIT vad kul! Grattis! Klart du måste ställa på WDS!
Instämmer!
Tack så mycket!
Har bokat tid på måndag för att fixa pass och rabiesvaccinationen, har även bokat boende.
Det enda som fattas nu är själva anmälan.
Den går ut den 12 Maj, men ska sätta mig ner ikväll och se över det sista för att se över den ekonomiska biten. Inga flyg finns som tar hund (allt är fullbokat) så det blir endera att vi bilar ner eller kränger iväg henne med en annan som ska bila och själva tar flyget.
Hur länge är anmälan öppen? Uppdatera oss hur det går!
Är det filmarens hund som smyger med också? Det är spännande att titta på även om jag antagligen inte uppfattar de där finaste detaljerna.Inte för att nån egentligen är intresserad, men här kommer det en liten videosnutt från dagens träning. slutet av utgång + upptag från två hämt, på ca 550 och 350 meter vardera. Jag står alltså över en halv km bort och ser knappt nånting, visslar enstaka kommandon när jag ser riktningen på djuren. Och han tar varenda kommando, men jobbar även sjukt fint på egen hand Filmat av den som ställer ut fåren åt oss.
Inte för att nån egentligen är intresserad, men här kommer det en liten videosnutt från dagens träning. slutet av utgång + upptag från två hämt, på ca 550 och 350 meter vardera. Jag står alltså över en halv km bort och ser knappt nånting, visslar enstaka kommandon när jag ser riktningen på djuren. Och han tar varenda kommando, men jobbar även sjukt fint på egen hand Filmat av den som ställer ut fåren åt oss.
De har en jäkligt effektiv inbygd kompass, balans, som hjälper dem att ta hem djuren i rätt riktning. En förutsättning för att de ska kunna samla stora flockar på stora avstånd.
Vissa blir lite förvirrade i början men de lär sig snabbt.
Låter hur kul som helst! Lite avisSå var första dagen på hundmassörutbildningen avklarad. Jag är trött. Aysu är galet trött efter alla nya intryck.
Kan konstatera att jag utan tvekan haft nytta av alla besök och alla samtal hos fysioterapeuten (och såklart allt jag gjort hemma med hundarna). Nu kände vi inte igenom hela hundarna, det hann vi inte med, men Aysu var i löjligt bra skick, sådär så att jag först frågade läraren om min hund var bra eller om jag var dålig för att jag inte hittade direkt något på henne Kände på flera andra kursdeltagares hundar också och hittade en hel del olika grejer, så jag kan utan tvekan hitta sådant i hundarna. Mest teori idag ändå och oj vad jag har antecknat.. Lär bli massor av sådant i helgen, får ta och renskriva nästa vecka.
Imorgon är det dags för andra dagen. Det kommer nog bli ännu mer spännande