Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, då träffade du Tods kullbror, Ales kusin, Tesla också va? :D

Jajjemän!!! Fick till och med nöjet att knata iväg med honom och Vill på en liten duvsafari i grannskapet. :cool:
(Vad är den kullen döpt efter? Kopplingen mellan Tod och Tesla känns... Otydlig. :p)

Coolt, hade ingen aning om att det var din släkt jag träffade i helgen. :laugh:
Himla rolig var han i alla fall, spännande att se honom lära sig vara demohund - inte helt puckad, den jycken. :D

Och så hade han ju en mycket trubbigare näsa än såna därninga bc som ser ut som de körts i en pennvässare, så han var ju bara bonus hela vägen runt. :love: :p

Jajjemän!!! Fick till och med nöjet att knata iväg med honom och Vill på en liten duvsafari i grannskapet. :cool:
(Vad är den kullen döpt efter? Kopplingen mellan Tod och Tesla känns... Otydlig. :p)

Coolt, hade ingen aning om att det var din släkt jag träffade i helgen. :laugh:
Himla rolig var han i alla fall, spännande att se honom lära sig vara demohund - inte helt puckad, den jycken. :D

Och så hade han ju en mycket trubbigare näsa än såna därninga bc som ser ut som de körts i en pennvässare, så han var ju bara bonus hela vägen runt. :love: :p

Fina duktiga Tesla :love: Hela kullen verkar trevlig mentalt, trots att de växte upp utan sin fina mamma Win :love: :cry:

Kullen är döpt efter måttenheter. Tesla, Tod, Gray, Newton och Volt. Tod är faktiskt ett viktmått på ull!

Teslas mamma var kullsyskon med Ales pappa. Nära släkt alltså! Fast Ale har rätt lång näsa redan ;)

Fina duktiga Tesla :love: Hela kullen verkar trevlig mentalt, trots att de växte upp utan sin fina mamma Win :love: :cry:

Kullen är döpt efter måttenheter. Tesla, Tod, Gray, Newton och Volt. Tod är faktiskt ett viktmått på ull!

Teslas mamma var kullsyskon med Ales pappa. Nära släkt alltså! Fast Ale har rätt lång näsa redan ;)

Hahaha, då har jag lärt mig ännu en sak till idag! Och vi som födde upp får när jag var liten och allt, inte har jag hört talas om att mäta några tod inte! :cautious: :laugh:

Tråkigt med tiken. :(

Du får låta Ale springa rakt in i en vägg några gånger, så hon kommer undan pennvässarlooken. :p

Jösses, fick precis katalogen till helgens tävling. Jag kommer utan tvekan åka dit med samma inställning som alltid: bara Aysu har kul och inte skadar sig så är jag nöjd. Många tikar med, hela landslaget tror jag och de som inte är med där, de är jäkligt bra. Är väl bara någon enstaka som jag tror att inte varit galet duktig senaste tiden och som nu är lite äldre. Tuff konkurrens, minst sagt. Huh. Önskar att det gick att filma alla loppen!

Efter två månader på prov och en uppsjö tester fick vi tillslut samtalet vi hoppats på. En av våra uppfödningar blir nu tjänstehund och kommer utbildas vidare inom ett smalt område inom sök :banana:

Vitsorden var så fina att husse blev lite blötögd:D

Fick ett mail från utbildningen nu där det står att jag ska ha masserat 10 hundar innan nästa utbildningstillfälle, så jag skrev ett inlägg på en fb-sida för hundägare i min kommun och har redan fått massor av svar :D Åh så spännande det här ska bli! hoppas på att få någon riktigt stor hund, någon med lång rygg eller annat "ovanligt" också. Men ja, det här blir hur kul som helst!

Fick ett mail från utbildningen nu där det står att jag ska ha masserat 10 hundar innan nästa utbildningstillfälle, så jag skrev ett inlägg på en fb-sida för hundägare i min kommun och har redan fått massor av svar :D Åh så spännande det här ska bli! hoppas på att få någon riktigt stor hund, någon med lång rygg eller annat "ovanligt" också. Men ja, det här blir hur kul som helst!

Vill du träna på hund med arbetskropp? På kursen i förrgår kommenterade samtliga att Fridolf bara består av muskler. Jag masserar nån gång i veckan, men kommer ju knappast åt allt. Han har ju lång rygg ;)

Åååååh, nu händer det spännande grejer i trakten! :bump:
https://www.facebook.com/malmohundhall

(Jag begriper mig inte på facebook, en del sidor kan jag se medan andra kräver att man ska logga in. Nåja, den här kunde jag se i alla fall. :p)

Kom ner till Skåne, Monster är stor och har lång rygg! :up: :D

Tycker inte det är lönt att skapa en ny tråd bara för detta. Det jag undrar är hur pass noga det är med tid för ettårsvaccinationen? Filimon blir ett år 24/5 så det är dags att boka tid hos vetten för vaccination. Men hur noga är det? Självklart behöver det inte vara på dagen, men i övrigt?

Vidare, det delas på FB just nu en post om en instruktör (?) på SBK som blivit ertappad av 9 vittnen med att använda stackel på en hund under träning, men att SBK inte vill göra något åt det utan "inväntar polisens beslut". Är det någon som känner till mer om det?

Edit: Nej, vi ska inte diskutera vem personen är, är bara nyfiken kring ärendet.

Vidare, det delas på FB just nu en post om en instruktör (?) på SBK som blivit ertappad av 9 vittnen med att använda stackel på en hund under träning, men att SBK inte vill göra något åt det utan "inväntar polisens beslut". Är det någon som känner till mer om det?
Jag känner inte till något om det, men det kanske är helt rätt att invänta Polisens beslut. Blir mannen dömd lär det ju bli mycket enklare med uteslutning etc.

Jag känner inte till något om det, men det kanske är helt rätt att invänta Polisens beslut. Blir mannen dömd lär det ju bli mycket enklare med uteslutning etc.

Hm, vet inget som helst om den påstådda händelsen, men rent allmänt tycker jag det låter märkligt om det ska krävas polisanmälan och dom för att dressyrpolicyn ska kunna tillämpas? Alldeles oavsett om personen begått något brott är väl policyn rejält bruten?

Ja, alltså stackel är ju förbjudet enligt lag vad jag vet, så oavsett vad polisen säger så är det ju ett lagbrott som SBK borde reagera på kan jag tycka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka