Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar alla :devil: idiotiska hundägare som inte har någon koll på sin (aggressiva) hund. Men visst, givetvis är det viktigare att prata i mobilen än att hindra sin hund från att äta upp två små "pälsbollar"...
Såklart möter man en sån person när man redan har en skitdag från helvetet, det slutade med att jag gick och lipade på långpromenaden. :cry:

Nää, usch. :(

Jag undrar hur det står till med min hund. Han är 10 år och har artrosproblem, i övrigt pigg och träningsvillig, om man tänker tricks och liknande. Men sedan ett par veckor tillbaka vill han inte gå nånstans. Han bara: nää. Och tvärstannar. Vill inte gå hit. Vill inte gå dit. Vad han vill är att ligga på altanen och sola. :meh: :D

Nä, men det jag inte vet är om det är gubbtjurighet eller om han har ont. Det har inträffat flera gånger att han fått som han velat (gå åt ett särskilt håll, gå hem) för att jag har trott att han haft jätteont - detta hände efter tillfällen då vi varit lite mer aktiva och det var inte orimligt att han var extra stel. Så antingen tänker han att han gillar att "bestämma själv" numera efter att ha fått tillfälle till det, eller så har han fått jättebesvär med lederna. Jag tycker att han känns tjurig, och han måste ju röra på sig för ledernas skull, men det känns inte alls roligt att gå på i övrigt fina promenader med en hund som stannar hela tiden och inte veta om jag pressar honom när jag vill att vi går vidare.

Jag tänkte att jag bokar tid hos hans fysioterapeut. Någon typ av expert måste hjälpa mig i alla fall.

Har varit och tittat på en omplacering idag och föll pladask :love: Ska komma på prov hit nästa vecka. Håller alla mina tummar nu att han går bra ihop med min lilla gubbe till hund och är lika fantastisk som han verkar!

Berätta mer! Vad har du för hund nu och vad är det som kommer på prov? (Sorry om jag missat tidigare info.)

Berätta mer! Vad har du för hund nu och vad är det som kommer på prov? (Sorry om jag missat tidigare info.)

Har en fyraårig cavalier och har länge trånat efter en hund med lite mer go i och arbetsvilja (och friskare...).Stått i kö hos en pumikennel nu i ungefär ett år i väntan på en valp, men först gick tiken tom och nu senast blev det bara två valpar, så ingen till mig. Men nu häromdagen ringde uppfödaren och hade fått tillbaka en hane på åtta månader! :bump: :bump::):)

Har en fyraårig cavalier och har länge trånat efter en hund med lite mer go i och arbetsvilja (och friskare...).Stått i kö hos en pumikennel nu i ungefär ett år i väntan på en valp, men först gick tiken tom och nu senast blev det bara två valpar, så ingen till mig. Men nu häromdagen ringde uppfödaren och hade fått tillbaka en hane på åtta månader! :bump: :bump::):)

Vad kul! Pumi har jag också sneglat på. Hoppas det känns bra när han kommer!

Blargh. Bentley går genom någon slags utvecklingsperiod nu, misstänker att det är vad man kallar tredje könsmognaden. Han vill jättegärna träna men fokus är dåligt och han har blivit mycket mer svårmotiverad och i vardagen är han precis som för något år sedan när han tyckte att han behövde vaktskälla mot både folk och fä som såg skumma ut. Just nu känns det som om nosen går på högvarv men hjärnan bara är påslagen då och då. Så det är rätt strama tyglar vid behov i vardagen och mest lek och inte mycket krav i träningen för tillfället. Och han ska vara glad att jag tycker så mycket om honom för för första gången på två och ett halvt år har jag känt ett starkt behov av att bara binda fast honom i ett träd och lämna kvar honom till första bästa spekulant. :banghead: Säg att det går över och att hans hjärna börjar fungera igen!

Har varit hos veterinären idag. Gillar att jag jämt får höra "Man ser på henne att hon är renrasig!" Eh ah va bra fast.. Hon är en gatukorsning. :up:
När Leon var nyanländ var det dags för 1 års vaccinationen, i hans journal hade veterinären angett pyrénéer som ras. Det är Leon som jag har som avatar, vikt ca 20 kg o rasen heter Berger des pyrénées à face rase
Inte lätt att hålla reda på alla raser.

Har inte varit inne här på ett tag, men tänkte jag skulle uppdatera lite iaf.
Lillhunden gjorde sitt bph häromveckan.. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.. Har bara gått mh tidigare och det var stoor skillnad i de olika momenten. Vissa saker som jag trodde att han skulle reagera på sket han i fullständigt och en del reagerade han mkt mindre på än förväntat. Men jag tror det gick bra iaf :P Förutom att han skulle pinka på precis ALLT (inkl skrammelgrejen, gubben som far upp och vattenskålen :S )

När Leon var nyanländ var det dags för 1 års vaccinationen, i hans journal hade veterinären angett pyrénéer som ras. Det är Leon som jag har som avatar, vikt ca 20 kg o rasen heter Berger des pyrénées à face rase
Inte lätt att hålla reda på alla raser.
Haha nästan samma ;)

Förr, när flattarna fortfarande var en numerärt liten ras, fick vi alltid höra "Vilken fin hund! Vad är det för blandras?" Eh ja, en blandning mellan renrasig flat och renrasig flat? :D

Sen var det Fähunden
file.php

När jag svarade BC på frågan vad det var för ras fick jag följande fråga:
- Blandat med vilken sorts stövare?

Varit funktionär på klubbens MH hela dagen så är helt slut i benen efter 8 omgångar avståndslek!
Det är så roligt och lärorikt att få se så mycket olika reaktioner och hur olika hundar hanterar situationerna:)
Dock inte lika kul för mig som funktionär när 3 kullsyskon på raken inte vill komma fram på avståndsleken.. tycker ju det är mycket roligare att få leka och kampa lite istället för att springa runt själv som en tok för att försöka få hunden intresse :laugh:

Hoppas på att kunna gå MH med min golden till hösten, hade varit kul att se hans reaktion på de olika momenten!

Vi har varit på helgkurs(er) för Jessica Mann, specialsök och tävlingslydnad. Åh så intressant och peppande det var! Jättekul att se alla andras hundar och få chans att lära mig av dem, jättekul att höra allt smart Jessica hade att säga (och visa), jättekul att få en massa nya idéer och tankar (jag tänker tagga ner lite på lekbegränsningarna med Monster framöver, han får bli enormt upp i varv och hysteriskt sugen på att kamptrasan ska dyka upp, så länge jag också ser till att lägga lika mycket energi på stadga :p), jättekul att låta Monster prova sökplattformen, jättekul att "våga" gå på promenad med Monster i en helt ny stad där jag inte har någon som helst koll på var det kan tänkas dyka upp någon/något eller var det kan tänkas finnas flyktvägar/var vi kan bli instängda i en återvändsgränd, jättekul att omge oss med hundfolk som har en (enligt mig ;)) vettig hundsyn och inte muttrar om godisautomater och konsekvenser (jag gillar min klubb i det stora hela, men nog är det jobbigt emellanåt...), ja jättekul-jättekul-jättekul! :D

Nu gäller det bara att överföra det hela i vardagspraktiken också, inte bara lägga helgen bakom sig som ett jättekul minne. :o:p

Vi har varit på helgkurs(er) för Jessica Mann, specialsök och tävlingslydnad. Åh så intressant och peppande det var! Jättekul att se alla andras hundar och få chans att lära mig av dem, jättekul att höra allt smart Jessica hade att säga (och visa), jättekul att få en massa nya idéer och tankar (jag tänker tagga ner lite på lekbegränsningarna med Monster framöver, han får bli enormt upp i varv och hysteriskt sugen på att kamptrasan ska dyka upp, så länge jag också ser till att lägga lika mycket energi på stadga :p), jättekul att låta Monster prova sökplattformen, jättekul att "våga" gå på promenad med Monster i en helt ny stad där jag inte har någon som helst koll på var det kan tänkas dyka upp någon/något eller var det kan tänkas finnas flyktvägar/var vi kan bli instängda i en återvändsgränd, jättekul att omge oss med hundfolk som har en (enligt mig ;)) vettig hundsyn och inte muttrar om godisautomater och konsekvenser (jag gillar min klubb i det stora hela, men nog är det jobbigt emellanåt...), ja jättekul-jättekul-jättekul! :D

Nu gäller det bara att överföra det hela i vardagspraktiken också, inte bara lägga helgen bakom sig som ett jättekul minne. :o:p

Åh, då träffade du Tods kullbror, Ales kusin, Tesla också va? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka