Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hatar alla idiotiska hundägare som inte har någon koll på sin (aggressiva) hund. Men visst, givetvis är det viktigare att prata i mobilen än att hindra sin hund från att äta upp två små "pälsbollar"...
Såklart möter man en sån person när man redan har en skitdag från helvetet, det slutade med att jag gick och lipade på långpromenaden.
Har varit och tittat på en omplacering idag och föll pladask Ska komma på prov hit nästa vecka. Håller alla mina tummar nu att han går bra ihop med min lilla gubbe till hund och är lika fantastisk som han verkar!
Berätta mer! Vad har du för hund nu och vad är det som kommer på prov? (Sorry om jag missat tidigare info.)
Låter jätteintressant @Red_Chili! Säg till om du behöver övningshundar
Har en fyraårig cavalier och har länge trånat efter en hund med lite mer go i och arbetsvilja (och friskare...).Stått i kö hos en pumikennel nu i ungefär ett år i väntan på en valp, men först gick tiken tom och nu senast blev det bara två valpar, så ingen till mig. Men nu häromdagen ringde uppfödaren och hade fått tillbaka en hane på åtta månader!
När Leon var nyanländ var det dags för 1 års vaccinationen, i hans journal hade veterinären angett pyrénéer som ras. Det är Leon som jag har som avatar, vikt ca 20 kg o rasen heter Berger des pyrénées à face raseHar varit hos veterinären idag. Gillar att jag jämt får höra "Man ser på henne att hon är renrasig!" Eh ah va bra fast.. Hon är en gatukorsning.
Leon ställer upp som försökskanin.Det är otroligt intressant! Kommer absolut behöva träningshundar senare i sommar, typ juni/juli tror jag :P Då ska jag börja träna på andras hundar, dokumentera det jag gör osv som en del i utbildningen.
Haha nästan sammaNär Leon var nyanländ var det dags för 1 års vaccinationen, i hans journal hade veterinären angett pyrénéer som ras. Det är Leon som jag har som avatar, vikt ca 20 kg o rasen heter Berger des pyrénées à face rase
Inte lätt att hålla reda på alla raser.
Sen var det Fähunden
När jag svarade BC på frågan vad det var för ras fick jag följande fråga:
- Blandat med vilken sorts stövare?
Vi har varit på helgkurs(er) för Jessica Mann, specialsök och tävlingslydnad. Åh så intressant och peppande det var! Jättekul att se alla andras hundar och få chans att lära mig av dem, jättekul att höra allt smart Jessica hade att säga (och visa), jättekul att få en massa nya idéer och tankar (jag tänker tagga ner lite på lekbegränsningarna med Monster framöver, han får bli enormt upp i varv och hysteriskt sugen på att kamptrasan ska dyka upp, så länge jag också ser till att lägga lika mycket energi på stadga ), jättekul att låta Monster prova sökplattformen, jättekul att "våga" gå på promenad med Monster i en helt ny stad där jag inte har någon som helst koll på var det kan tänkas dyka upp någon/något eller var det kan tänkas finnas flyktvägar/var vi kan bli instängda i en återvändsgränd, jättekul att omge oss med hundfolk som har en (enligt mig ) vettig hundsyn och inte muttrar om godisautomater och konsekvenser (jag gillar min klubb i det stora hela, men nog är det jobbigt emellanåt...), ja jättekul-jättekul-jättekul!
Nu gäller det bara att överföra det hela i vardagspraktiken också, inte bara lägga helgen bakom sig som ett jättekul minne.