Grattis @Red_Chili
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Grattis @Red_Chili
Inga tips alls... Min huligan med teflonminne har jag helt enkelt gett vika till att hans gråa filtar är fritt fram att leka med, tjocka dynorna i bädden är inte okej, och det håller till 99% men händer det för mycket och han blir exalterad så hugger han även de tjocka dynorna för att bära runt på.Vad har ni för bra sätt att förtydliga för en hund att han får ligga på en filt, men inte använda den som tuggleksak? Samma gäller hans bädd. Han verkar ha fått in i huvudet att bara han får ligga på den får han också riva sönder den. Han kan ligga på vanliga mattor utan problem, men just filten och hans bädd där är han på och river så fort han inte har någon av sina andra tuggleksaker i närheten. Försöker i möjligaste mån att direkt vara på honom och stoppa honom och sen ge honom en leksak han kan tugga på istället, det har fungerat på mina vanliga golvmattor som han nu sover snällt på utan att gnaga, men på filten och bädden så är det verkligen teflonminne. Det går bra så länge jag tittar på honom, men inatt hade han gjort ett stort hål i sin filt eftersom jag inte var vaken och kunde stoppa honom.
Tips?
Vad har ni för bra sätt att förtydliga för en hund att han får ligga på en filt, men inte använda den som tuggleksak? Samma gäller hans bädd. Han verkar ha fått in i huvudet att bara han får ligga på den får han också riva sönder den. Han kan ligga på vanliga mattor utan problem, men just filten och hans bädd där är han på och river så fort han inte har någon av sina andra tuggleksaker i närheten. Försöker i möjligaste mån att direkt vara på honom och stoppa honom och sen ge honom en leksak han kan tugga på istället, det har fungerat på mina vanliga golvmattor som han nu sover snällt på utan att gnaga, men på filten och bädden så är det verkligen teflonminne. Det går bra så länge jag tittar på honom, men inatt hade han gjort ett stort hål i sin filt eftersom jag inte var vaken och kunde stoppa honom.
Tips?
Idag var vi iväg på årets (för oss) första lure coursing-tävling. Pissregn, kallt och eländigt, så blött på fälten att jag funderade på att stryka henne av rädsla för att hon skulle gå omkull på banan.
Det var tur att jag inte strök henne, för hon vann(!) trots tufft motstånd och är nu svensk lure coursing-champion! många rosetter fick vi hem, cert, cacil, bir, championat och en liten söt rosett där tävlingens datum och plats står, sådan fick alla placerade
<---- Jag
Min lilla har svullnat upp i vulvan, igen, som om hon skulle börja löpa. Men hon löpte i februari, brukar sedan löpa i september igen. Antingen tycker hon att livet är orättvisst och hon borde få träffa en fästman (kommer aldrig hända), eller så är det livmoderinflammation på gång...
Ingen av mina andra har svullnat upp i vulvan vid livmoderinflammation, men man vet ju aldrig... Pigg är hon iaf, inga flytningar vad jag kan se. Får väl se vad det blir av detta.
Bra inflik! Jag håller koll, tänkte tempa henne nu, men pigg som tusan är hon iaf. Kommer inget sekret vad jag kan se. Kanske ska boka in en tid direkt...Tycker nästan alla tikar med pyo har svullen vulva. Så lite extra koll på henne nu skulle jag rekommendera!
Tempen är normal, rosa tandkött, äter och dricker som vanligt. Egentligen bara svullen vulva som är symptom. Kan man vänta så pass länge som en vecka?Kan ju vara en stängd pya också och då kommer ingen flytning alls.
Jag tycker du kan avvakta och kika efter symtom. Men om den fortfarande är svullen nästa vecka eller symtom tillkommit boka in ett ultraljud
Han har gott om leksaker att riva och slita i, men det är just denna filten som är så himla rolig tydligen. Har funderat på att köpa en hård bädd men det är näst intill omöjligt att hitta en som är så stor att en borzoi får plats.Jag köpte en stor plastbädd, sån där hård med höga kanter. I den la jag gamla trasiga och utslitna lakan som inte var till någon glädje längre, samt någon filt som jag inte alls var rädd om. Det blev väldigt uppskattat som liggplats och det gick också fint att lära in att det som är i den bädden får rivas sönder, allt annat lämnas ifred. Att bara lära in att lämna sakerna ifred hjälpte inte så länge det inte gick att få utlopp för riva sönder-behovet på något vis.
När lakanen blivit i små strimlor, då läggs de i tygåtervinning. När andra lakan blir utslitna hos mig eller mina föräldrar så åker de till hundbädden. Jag har inte behövt köpa nya hundfiltar eller liknande på 7 år nu, trots galningar i huset som bäddar, river och biter mycket
Tempen är normal, rosa tandkött, äter och dricker som vanligt. Egentligen bara svullen vulva som är symptom. Kan man vänta så pass länge som en vecka?