GardenAngel
Trådstartare
Nu kunde jag inte hålla mig längre! NY TRÅD!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kunde jag inte hålla mig längre! NY TRÅD!
O herre. Vi har ju inget liv
Sitter här och våndas. I morgon förmiddag är det UL för tiken. Normalt sett hade det inte varit så jobbigt men eftersom den förra gick tom och hela 5 valpköpare från den kullen valde att vänta på denna känns det vidrigt om denna också skulle vara tom
Det ena paret bor bara 5 minuter från kliniken och har bjudit hem oss på fika efteråt. Undra om de dukar bort kaffet och kastar ut oss om vi skulle säga att hon är tom
Tummar här! Stort lycka till och håll oss uppdaterade!O herre. Vi har ju inget liv
Sitter här och våndas. I morgon förmiddag är det UL för tiken. Normalt sett hade det inte varit så jobbigt men eftersom den förra gick tom och hela 5 valpköpare från den kullen valde att vänta på denna känns det vidrigt om denna också skulle vara tom
Det ena paret bor bara 5 minuter från kliniken och har bjudit hem oss på fika efteråt. Undra om de dukar bort kaffet och kastar ut oss om vi skulle säga att hon är tom
Hör ni aldrig av mig mer så var hon tom. Annars lär ni höra nått innan tolvtidenTummar här! Stort lycka till och håll oss uppdaterade!
Men fy en sån plåga! Det finns inget man kan strö ut som grisarna ogillar eller liknande?Uhuhu! Nattkissade Alice och vågade inte gå runt triangeln utan gick över gårdsplanen runt stallbyggnaden istället. Precis när vi kommit runt hörnet hörs väärldens grisskrik bakom oss. Svårt att lokalisera ljud då det studsar mot alla byggnader, men lät som att det kom från triagelsidan. Kan ha varit att en av grisarna försökte ta sig in till mangårdsbyggnadens trädgård och fick en stöt av grisstängslet. Fruktansvärt ljud iaf! Kommer fasen knappt våga gå ut sent på kvällen längre!
Jag sitter och skriver teori som ska delas ut på kurs... Jag undrar hur mycket möda som läggs på att läsa eländet, jämfört med vad jag lägger ner på att skriva det.
Det där funderade jag på förra sommaren när jag hade grundkurs i klubben. Jag delade ut ett tiosidigt häfte till alla, med lite informativa illustrationer, sammanfattning av teori och en del grundfakta.
Av 8 elever, tror ni nån läste? Nä. Alltså lade jag inte bara typ 2 arbetsdagar i onödan på att skriva, illustrera och göra layouten, jag fick dessutom ändå säga allt 6432956 gånger varje kurstillfälle eftersom ingen ens öppnat papprena.
Jag upplever stor skillnad i motivation på de som kommer privat och de som kommer på klubbens kurser. Sen tror jag att många vill få kunskap utan egen insats, de varken vill eller har tid att faktiskt träna.Va konstiga folk är.
Varför går man då en kurs om man tycker att man inte behöver läsa mattrialet?
Om jag anser mig kunna någonting lägger jag inte ut pengar och tid på att lära mig det igen.
Om jag vill lära mig något så går jag en kurs och tar del av all den kunskap som delas ut. Teoretiskt och praktiskt.
Trist.Jag upplever stor skillnad i motivation på de som kommer privat och de som kommer på klubbens kurser. Sen tror jag att många vill få kunskap utan egen insats, de varken vill eller har tid att faktiskt träna.
Jag upplever definitivt att de som söker privat är mycket mer engagerade, lätta att nå och beredda att arbeta för sina framsteg.Trist.
Ren nyfikenhet....vilka upplever du som mest engagerade? Privatisterna eller klubbfolket?
Var några år sen jag var "bruksfolk" nu och se med spänning fram emot att se vad för typer min nya klubb består av
Nej hon ska komma hit o trösta sig med en fralla@Voff
Om hon mot förmodan är tom så är det hit du ska komma för tröst ju!