Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Projekt Öka Monstrets Matmotivation, Dag 2 (eller 4 :angel:):

XqNES1f.gif

RhmkGr3.gif

Det syns tyvärr inte så bra, men det är en stor pöl på golvet runt hans tass... :laugh:
Och nej, målet är ju inte dregel, men det ger kanske en bild av hur det går. :p

Är bara så trött på min maskpotatis till hund :nailbiting: Aktiv sällskapshund my ass :laugh: Hans perfekta liv skulle vara tre promenader per dag och en slav som kliar magen hela dagen :D

I dag har vi varit pa IPO traning hela dagen. Det ar jattekul, men ack sa kravande for sa lite egentligen. Jag anlande vid tranings faltet nagra minuter fore 9 am ... och lamnade straxt efter 3 pm (eftermiddag) ... Jag ar helt sonderblast, kom hem trott som ett vrak och stel i hela kroppen av kyla och att sta och ga hela dagen.
Och det tycker jag ar roligt. :confused:

For forsta gangen satte inte Diva krokben for mig hon jobbade jattebra och till och med skallde nar hon skulle. For det mesta i alla fall.:angel:
Miss Mandy ar verkligen superduktig ... men hon har fortfarande problem med hur hon biter efter att hon blev pressad for hart (bara med kroppssprak, men det rackte for att hon skulle helt stanga av i over ett ar) av en figge ... innan jag visste battre. Nu pressas hon inte alls, anda ar hon lite tveksam pa bettet och "sma tuggar" garna. Det spelar inte sa stor roll for mig, vi ar dar for att det ar det absolut roligaste mina hundar vet ... och de sover hela dagen efter utan att jag over huvud taget behover hitta pa nagonting med dem.:p

De dromms varre nu. Badas fotter gar och de smaskaller, piper och "yippar" ... Nu ar det dags for sangen aven for mig. :D

Herregud, utan yrvädret ungtiken hemma så glömmer man ju nästan bort att det finns två hundar till här hemma. Två latmaskar med svart bälte i soffmys. De rör inte en fena om vi inte ber om det.

Går tydligen bra med ungtiken som funnit sig tillrätta i nya flocken på 3 hundar. Hon lär vara "respektfull och ödmjuk" mot de andra hundarna. Träningen beskrevs "som en njutning".

Det är synd om huliganen just nu... :( Tycker han själv åtminstone, jag är inte så orolig. Fast jag hade nog varit det om jag hade varit med på sista jakten.... Han drog över en å med ett rådjur och åt ena hållet bar det, men på vägen tillbaka så gick han antagligen igenom, husse såg att han var stilla på gps precis vid ån och började springa men innan han hann fram så rörde huliganen emot honom igen, men han var blöt på ryggen... :crazy: Men i samband med det eller bara pga av snön så har han skavt upp sig på en tass vid trampdynan. Så nu är jag världens elakaste matte som inte låter honom slicka... :meh: Men det läker fint! :up: Dessvärre blir det väl ingen jakt imorgon tyvärr... :down: Eller jo för mig och daghunden men huliganen kommer att tycka att det är jätteelakt att gå ut utan honom. :heart

Fy vad otäckt!
Jag är glad att vi inte har några isar här nere, även om det nog inte dröjer länge nu med den här kylan...
Däremot har vi också ett gäng med lite ömma tassar här efter gårdagens jakt :down:

Lilla huliganen då! Hoppas det läker bra, men han lär väl som sagt inte vara glad över att bli lämnad hemma!

Grannlagets basset tog genvägen tillbaka efter avslutat drev över en sjö idag, tyvärr bar inte isen och han kom inte upp. Innan de lyckats få fatt i en båt och ta sig ut så orkade inte hunden mer. :cry: Isarna är verkligen förrädiska just nu!!

Fy så tragiskt :(

Fy vad otäckt!
Jag är glad att vi inte har några isar här nere, även om det nog inte dröjer länge nu med den här kylan...
Däremot har vi också ett gäng med lite ömma tassar här efter gårdagens jakt :down:

Det blev ingen jakt här varken igår eller idag, eller jo det jagades men med kula på vildsvin och älg med två erkänt duktiga vildsvinshundar så jag såg ingen anledning till att kräva mig till ett släpp med huliganen. ;) Vi vilar tassar lite till och njuter av lite långpromenader istället i snön.

Det blev ingen jakt här varken igår eller idag, eller jo det jagades men med kula på vildsvin och älg med två erkänt duktiga vildsvinshundar så jag såg ingen anledning till att kräva mig till ett släpp med huliganen. ;) Vi vilar tassar lite till och njuter av lite långpromenader istället i snön.

Det förstår jag :)
Ladda och Ipod gick två mil vardera igår, och särskilt Ipod har varit mosig idag, haha. Han gick med mig över den stora (blöta och halvfrusna) mossen som är en knapp kilometer lång. Det var seeegt i både hans och mina ben :p
Otis gick bara en såt men knåpade ihop nästan en mil ändå. Ett bra drev på älg, knappt 1km förföljande och drevtid på ca 10 min.
Men, de är lite ömma idag som sagt. Inga sår, men de är lite röda i kanterna på trampdynorna, så de får vila några dagar nu. Det har ju varit så milt här nere att tassarna inte haft en chans att härda sig.
Är de fräscha i tassarna så blir det jakt på tisdag igen, tänkte testa med sådana där ballongstrumpor om de har det på djuraffären här hemma. Förhoppningsvis gör det lite skillnad :)

Vi har vilodag idag, jag orkade helt enkelt inte gå någon långpromenad eller göra något avancerat med hundarna... Resultatet? Det känns som om den här dagen är helt bortkastad :meh:
Det enda vi gjort idag är att gå en runda runt huset och en "längre rastningsrunda", men inget lösspring, inte mer mental träning än några enklare trick osv. Känns dock bra (minst sagt!) att veta att valpen kan ligga lugnt och sova inomhus trots det. Hon river inte huset. Enda skillnaden mot vanliga dagar var att hundarna busade extra våldsamt efter rastningsrundan, efter långpromenader brukar de vara för trötta för sådant.

För att göra mig riktigt populär här vill jag föreslå koppeltvång året om :cautious:

Råkade bli lite kissnödig under min promenad i ett naturområde idag, och räknade ut var, lite längre fram, som det skulle funka att lämna den anlagda stigen och sprinta ut i terrängen och lösa problemet bakom en bergknalle. Det var sista chansen innan villaområdena börjar.

Men just när det var dags kom en gubbe med en (alldeles bedårande) unghund (tror det var en wachtel) som var ÖVERLYCKLIG över att den var lös. Den var ÖVERALLT. Så hade jag älgat iväg och sedan hukat bakom ett berg hade den förmodligen tyckt att det var VÄRLDENS ROLIGASTE LEK.

Så det är inte bara djurens ungar som är en riskgrupp i naturen, utan även medelålders damer i riskzonen för inkontinens. :meh: (Fast uppsidan var att jag nog satte rekord på resten av vägen hem :angel:)

Vi har vilodag idag, jag orkade helt enkelt inte gå någon långpromenad eller göra något avancerat med hundarna... Resultatet? Det känns som om den här dagen är helt bortkastad :meh:
Det enda vi gjort idag är att gå en runda runt huset och en "längre rastningsrunda", men inget lösspring, inte mer mental träning än några enklare trick osv. Känns dock bra (minst sagt!) att veta att valpen kan ligga lugnt och sova inomhus trots det. Hon river inte huset. Enda skillnaden mot vanliga dagar var att hundarna busade extra våldsamt efter rastningsrundan, efter långpromenader brukar de vara för trötta för sådant.

Min dag med Monster känns också bortkastad, men jag vet egentligen inte varför... Vi har gått ett ordentligt spår (fast han missade en markering), vi har gått en hyfsat rejäl promenad med lösträning, han har fått massage, vi har kört tre shapingpass och jag har förberett träningen imorgon. Ändå känns hunden uttråkad och jag missnöjd och lite skyldig! Jag tror att ibland känner man bara saker, utan förankring i verkligheten. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 612
Senast: ii-ssa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar