B
BJÖRKIS
Nu är det ju några veckor sedan jag ökade på pålles foderstat, tycker ändå inte att jag sett något riktigt bra resultat ännu.
Han äter det som följer:
8 kg Hö (fri tillgång, 8.5 Mj och 53 gr SmbRp)
2 kg Havre (Krafft)
0.6 kg Betfor
0.4 kg Vetekli
Salt och Mineraler
Han har nu löpt 2 ggr och här har vi en häst som verkligen tar i för kung och fosterland, han lämnar inget åt slumpen utan jobbar verkligen kanon.
Hullet har väl blivit något bättre, han är som sagt vad inte mager som en skrika, däremot ser han ut att ha tagit av musklerna istället och jag funderar på att lägga till Krafft Protein i foderstaten.
Då skulle den se ut såhär:
8 kg Hö
2 kg Havre
0.6 kg Betfor
0.4 kg Vetekli
0.5 kg Krafft Protein
Salt och Mineraler
Detta ger en kvot på 7.7 mellan Mj/SmbRp, Ca/P = 1.5, Ca/Mg = 3.0
Vad tycker ni? Skall jag vänta ytterligare ett par veckor innan jag ändrar eller ska jag lägga till KP så snart som möjligt? Han kommer att tävla med ca 2-3 veckors mellanrum, är pigg och glad som attan, men jag vill inte att han försvinner för mig.
Tips?
Han äter det som följer:
8 kg Hö (fri tillgång, 8.5 Mj och 53 gr SmbRp)
2 kg Havre (Krafft)
0.6 kg Betfor
0.4 kg Vetekli
Salt och Mineraler
Han har nu löpt 2 ggr och här har vi en häst som verkligen tar i för kung och fosterland, han lämnar inget åt slumpen utan jobbar verkligen kanon.
Hullet har väl blivit något bättre, han är som sagt vad inte mager som en skrika, däremot ser han ut att ha tagit av musklerna istället och jag funderar på att lägga till Krafft Protein i foderstaten.
Då skulle den se ut såhär:
8 kg Hö
2 kg Havre
0.6 kg Betfor
0.4 kg Vetekli
0.5 kg Krafft Protein
Salt och Mineraler
Detta ger en kvot på 7.7 mellan Mj/SmbRp, Ca/P = 1.5, Ca/Mg = 3.0
Vad tycker ni? Skall jag vänta ytterligare ett par veckor innan jag ändrar eller ska jag lägga till KP så snart som möjligt? Han kommer att tävla med ca 2-3 veckors mellanrum, är pigg och glad som attan, men jag vill inte att han försvinner för mig.
Tips?