Uppdatera iPhone

Lillagoajag

Trådstartare
Jag har fortfarande inte uppdaterat min iPhone 4S till iOS 7, men lär nog bli tvungen att göra det snart... Det jag dock undrar är, försvinner sms när den uppdateras?

För allt annat ska väl bli kvar (appar, bilder, nummer)?

@Lillagoajag

Det är iOS 8 som har kommit nu senast :)
Säkerhetskopiera iPhonen på datorn. Då finns allt kvar (inkl. sms), förutom möjligen vissa appar. I vilket fall är säkerhetskopia bästa alternativet.

@Lillagoajag

Det är iOS 8 som har kommit nu senast :)
Säkerhetskopiera iPhonen på datorn. Då finns allt kvar (inkl. sms), förutom möjligen vissa appar. I vilket fall är säkerhetskopia bästa alternativet.

Ja jag vet men jag har operativsystmemt från stenåldern :angel:
Okej tack för svar!
Jag säkerhetskopierar ju regelbundet till iCloud, men där sparas väl inte sms?

Kapar tråden med liknande fråga... Vågar man uppdatera en iPhone 4 till nya iOS eller kommer den bli helt bananas då?

Den kommer antagligen att bli helt bananas.
Jag uppdaterar min 5s, men inte 4s.

Misstänkte det. Då kommer det ju inte vara någon idé att uppdatera appar heller. Min 4a är drygt 3 år gammal och har fungerat i stort sett prickfritt så jag är inte sådär jättesugen på att byta ut den men till slut lär jag väl bli tvungen när inget funkar på den längre :p

Jag har 4s och kommer inte uppdatera till 8an frivilligt. Vad jag har läst mig till så kommer det bara bli sämre om man gör det, åtminstone på de punkter som jag värderar högt.

Innan när jag hade 4S så uppdaterade jag till IOS 7, funkade fint. Dock vet jag inte hur det blir om man uppdaterar nu, då när jag uppdaterade min så var det för 1 år sen. Kanske kan bli lite knas med tanke på att iphonen blivit äldre?
Ifall om du vill uppdatera så skulle jag bara rekommendera IOS 7 isåfall, skulle nog inte vågat på mig 8:an. Går nog säkert att hitta den versionen.

Annars när det kommer till om appar försvinner osv när man uppdaterat så har jag aldrig varit med något har försvunnit men säkerhetskopiera just in case ifall om något skulle hända :)

En vän som uppdaterade till iOS8 på sin 4S fick nedgradera till 7 igen eftersom mobilen inte pallade, men jag tycker mig minnas ha läst att man inte längre kan nedgradera, så om jag vore du skulle jag avvakta med uppdateringen. Vill du ändå göra det, googla runt lite först och se om det finns någon möjlighet att återställa den om det skulle gå illa.

iOS8 är extremt krävande och dom flesta 4 och 4S begår nästintill självmord av uppdateringen.

Japp, har uppdaterat tre st 4S och jag kan meddela att de verkligen inte fungera särskilt bra. Skittrist. Flera appar fungerar inte alls, och bl a Storytel har fått tuppjuck och stänger av sig med jämna mellanrum - mitt i en bra bok.

Kapar tråden med liknande fråga... Vågar man uppdatera en iPhone 4 till nya iOS eller kommer den bli helt bananas då?
Jag tror att den kommer att gå extremt trögt. Inget i fyran är ju anpassat till det jätteoperativ som 8 är. Min femma skulle jag behöva rensa ordentligt för att få plats med det, det kräver 4,8 GB.

Jag tror att den kommer att gå extremt trögt. Inget i fyran är ju anpassat till det jätteoperativ som 8 är. Min femma skulle jag behöva rensa ordentligt för att få plats med det, det kräver 4,8 GB.

Den behöver verkligen inte bli trögare än den redan är :crazy: Och 4,8 GB har jag verkligen inte plats för... Hänger mig kvar vid min telefon som den är så länge det går :angel:

Själv fick jag rensa ordentligt bland bilderna, men det var ju ändå någon nytta med det. 523 bilder behöver knappast ligga på telefonen....

Jag har ju Mac även privat och på jobbet, så det är ju bara att låta dem gå upp i molnet och ner i datorn. Enkelt, men det måste ju dock göras (genom att öppna iPhoto).

Nu är det rensat, men tyvärr funkar inte vissa appar alls, så jag får väl snart ge mig och skaffa 5s

Liknande trådar

Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Snubbelfot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 071
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka